Satellite
Show on map
  • Day 10

    Dag 10

    May 31, 2022 in Italy ⋅ ⛅ 23 °C

    Het Bloody Hot Today.
    Ben weer in begonnen "Ik ga leven" van Lale Gül, ik was al op de helft, nu de laatste 180 pagina's nog en omdat het zo warm is, stel ik voor om rond 16:00 naar de oude binnenstad van Siena te fietsen.
    Anja gaat akkoord. Tot een uurtje of half vier lekker in de schaduw zitten lezen.
    Op de fiets de stad in. De eerste 50m zijn héél zwáár, 13% Pffff...... Dan 2Km a 5% naar beneden, da's lekker, dan weer 6% omhoog.
    Met de fiets aan de hand lekker door Siena gebanjerd. Natuurlijk piazza del campo over gelopen. Ik dacht dat het niet zo druk zou zijn eind mei, amai wat een drukte en dan moet de zomervakantie nog beginnen. Wat een verschil met september 1993, toen waren we alleen met de Italianen en een van de 2 tenten op de zelfde camping als waar we nu staan.
    Heerlijk ijs gegeten bij Gelateria That's Amore, ik geef het als Hengeloër niet graag toe, maar het ijs was minstens zo lekker als bij vd Poel.
    Het was inmiddels half zeven en we zijn op het terras neergeploft op het piazza del campo.
    Het eten was matig en daar komen de procenten weer, 20% verplichte fooi.
    Nog even naar de Duomo di Siena alwaar ik bij de poort van het plein mijn mooiste foto ooit heb geschoten. Ik heb nog een poging gedaan.
    Lopende naar de uitgang, sorry zo voelt het wel een beetje, zag ik in mijn ooghoek twee vaandel zwaaiers. Een was er duidelijk nog aan het oefenen. Na het Permesso heb ik wat mooie foto's mogen maken.
    Terug op de fietse, Dat viel mee ondanks de verkeerde poort de stad uit. We hebben 3 Km langs de stadsmuren gefietst mooi bij de ondergaande zon. Met op het eind het toetje van 6% naar de camping.
    Alweer moe. Zzzzz.....
    Read more