New Zealand here we come

• 1,988days
  • 147kilometers

New Zealand here we come

November 18, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 2 °C

Vandaag m'n reis naar Nieuw Zeeland geboekt. Drie maanden zonder mijn lief was toch teveel van het goede. Toen ik voorstelde om haar (Karin) en Astrid de laatste 2 weken van de reis te vergezellen, zij ze gelijk, doen! NZ stond al een tijdje op de reislijst en ik was al een paar jaar niet echt op vacantie geweest, dus doen!!! Het is de bedoeling dat wij beiden het Noorden van het Noorder eiland gaan befietsen. Astrid trekt liever haar eigen plan, wat volkomen logisch is omdat zij veel meer tijd heeft. Het ligt in de bedoeling dat we elkaar in de omgeving van Auckland treffen en naar de Coromandel Peninsula fietsen. Dan verder omhoog naar Paihia en 90 mile Beach. Erg fijn is dat ik de zelfde terug vlucht als Karin heb kunnen boeken. 32 uur vliegen met een tussenstop van 8 uur in Guangzhou is toch aangenamer als je met z'n tweeën reist.Read more

Hampton by Hilton

November 30, 2018 in the Netherlands ⋅ ⛅ 10 °C

Het eerste deel van WE gaat morgen met het vliegtuig richting Nieuw Zeeland. Ik heb Karin vanmiddag opgehaald uit Eibergen. Tassen en de fiets ingeladen en op weg naar Hoofddorp waar Karin voor ons een kamer heeft geboekt in het Hampton by Hilton. Dat is een hele goede en zet van haar geweest. We hebben een mooie schone kamer met tweepersoons bed en een lekkere badkamer. Karin heeft nog wat bier en toastjes meegenomen. En we maken er een gezellige laatste avond van.Read more

Afscheid

December 1, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 7 °C

Ik heb lekker geslapen maar de matras is wel wat hard zodat ik wat last heb van m'n rug. Nadat we lekker gedoucht hebben gaan we aan het ontbijt. Er is een buffet met lekkere broodjes en koffie. Wij nemen een cappuccino. Ik verbaas mij er iedere keer weer over hoe groot het ontbijt van Karin is :-) Als het ontbijt binnen is gaan we de fiets inpakken. Eerst halen we de wielen er uit, maar dat blijkt niet het gewenste volume winst op te leveren. De wielen er dus maar weer ingestoken. Ik draai het stuur om en Karin verwijdert de trappers, dan wikkelen we de fiets in bubbel plastic dat ik van mijn werk heb meegenomen. Daarna gaat de hoes er omheen die Karin in Peru heeft laten naaien. We zijn ruim op tijd klaar voor de Shuttle bus van 9:40. Dat is gelijk nog een goede reden waarom de keuze van Karin om een hotel te nemen een goede is geweest. De bus brengt ons zonder extra kosten van het hotel naar de incheck hal van Schiphol. Het inchecken ging zeer vlotjes bij een incheck automaat, omdat online inchecken niet werkte. Daarna hebben we de bagage weggebracht zonder extra kosten voor de fiets. Echt een meevaller. We hadden nog ruim een uur voor dat Karin naar de Douane moest en die hebben we (gezellig) doorgebracht bij Burger King, bij gebrek aan een leuke zithoek, Schiphol! Om 11:40 moest Karin door de Douane en heb ik afscheid van haar genomen. Ik heb het droog gehouden. Dag Lief, tot over 10 weken.Read more