Juliusplate

August 13, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 31 °C

Pfffff... vanmorgen wilde ik om 6 uur gaan rijden om de hitte voor te zijn. Het werd half 7.
    Rijden ging heerlijk. We waren zo bij de Elbe Ferrie. En mochten er direct op.
    Aan de overkant (om 9 uur) besloten om door te rijden. Scheelt morgen weer wat kilometers. Camping gebeld en ze hadden nog een hoekje voor ons. Met recht een hoekje. Maar we staan 🤣.

Toen de campingmeneer onze electra aan kwam zetten vertelde hij dat Cato had gelekt op de parkeerplaats. "Kak" nee toch!!
    En ja hoor. Ik lag al op mn buik half onder de bus. Druppels olie en niet een beetje ook. De achterkant van Cato leek wel op de achterkant van zo'n neushoorn die zn p💩💩p met zn staart zo rond spettert.

Oke... kalm blijven. Cato moet eerst afkoelen. Doosje dr onder (das netjes) en eerst een duik in t water. Want er is een strand.
    Een strand met aan de overkant een fabriek, 30 meter verder een veerpont. En water dat lijkt op coca cola. We hebben even steentjes gekeild. En met ons voeten door t water gelopen. Erg lekker was t niet. In plaats daarvan een koude douche genomen.

Enfin... inmiddels was Cato afgekoeld. En ik keek in het olie compartiment. Lag de dop waar je de olie bijvult er af. Ja dan gaat Cato lekker over de kook met 300 kilometer en 35 graden. Ze heeft dus flink lopen spuwen.
    Ik had anderhalve liter olie aan boord.
    Charley en ik zijn nog wezen lopen naar een tankstation zo'n 3 kilometer verderop. Maar dat bleek een onbemande te zijn. En zo langs een snelweg is t toch best pittig.
    Besloten om niet naar de volgende te gaan maar morgen op goed geluk met Cato te gaan.
    Onderweg kwamen we een ijsmachine tegen. Een soort fatamorgana zeg maar. Jeetje wat was dat welkom. En ik hou niet eens van ijs.

In de avond hebben we Cato omgebouwd tot bioscoop. Een gezellig avondje