Lower Saxony

2,309 travelers at this place

Das Leben ist ein Ponyhof

September 4, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 17 °C

Und das Leben ist doch ein Ponyhof 😉

Nach ein paar wunderschönen Familientagen in Essen (Stellplatz "All inclusive" Nochmals viiiielen Dank Papa und Bärbel) stehen wir nun....jaaa....auf dem Ponyhof 🤣Von hier aus kann man herrliche Touren in die Lüneburger Heide machen. Obwohl die Heideblüte bereits auf dem "absteigenden Ast" ist, war die heutige Velotour ein Erlebnis für alle Sinne. Heide bis zum Horizont. Die Velowege gingen auf und ab über Wurzeln, Steine und durch Sandlöcher. "Geschwindigkeit ist dein Freund" ...ha...ha...ha...diesen Tipp von Dominique wollte ich mir zu Herzen nehmen und bin dann aprupt von einer Sandkuhle gestoppt worden und fast umgekippt....die entgegenkommmenden, resp. -schiebenden Velofahrer fanden das auch ziemlich lustig...
    (Anke)

Hameln

September 17, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Aujourd'hui, Bea nous fait visiter les alentours. Nous avons été voir un "joli" levé du soleil en haut d'une colline. Ensuite, nous avons été à un croisement de rivières : un pont a été construit pour faire passer une rivière par dessus l'autre. Après ça, direction Hameln, La ville du chasseur de rat, très typique et magnifique. Et pour finir la journée en beauté, nous avons loué un bâteau électrique pour voir une île sur le joli petit lac de Steinhuder Meer.

Heute hat Bea uns die Umgebung gezeigt. Wir bewundern den "schönen" Sonnenaufgang auf einem Hügel. Anschliessend, waren wir auf dem Wasserkreuz : eine Brücke wurde gebaut um die Flüsse zu trennen. Auf geht's nach Hameln, die Stadt des Rattenfänger, sehr typisch und wunderschön. Um den Tag abzuschliessen, haben wir ein Boot gemietet und eine Tour zur Insel im Steinhuder Meer gemacht.

Heessen

September 16, 2020 in Germany ⋅ ☁️ 25 °C

Bonne nouvelle : Alto est soigné, nous pouvons reprendre la route dès midi. Du coup, d’ici là, nous faisons un petit tour en bâteau sur le Spree, un petit verre à la main. Ensuite, direction le garage ! Après quelques courses, nous reprenons la route direction Heessen. Nous rejoignons Bea et ses parents pour des grillades. Elle nous a prévu un joli programme pour demain !

Gute Neuigkeiten : Alto ist wieder gesund, wir können ab Mittag weiter fahren. Bis dahin, machen wir eine Bootstour auf der Spree mit einem Glas zum anstossen. Anschliessend, Richtung Garage ! Nach einem Einkauf, fuhren wir nach Heessen. Wir treffen Bea und ihre Eltern zu einem leckeren Abendessen. Sie hat ein schönes Programm für uns zusammen gestellt !

Barbecuen...

August 15, 2019 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

We worden wakker omdat het regent...gisteren was het zo'n mooie zonnige dag, jammer...

Vandaag wordt er niet gevaren en iedereen gaat zijn eigen gang, er worden nóg meer boodschappen gehaald, met tafels gesjouwd en eten voorbereid, vanavond barbecue!

Vanaf half vier komen de toervaarders zoetjes aan naar het haven kantoor waar we onder een afdak op het terras gaan barbecuen, de tafels staan al klaar fleurig versierd met een toefje bloemen voor de dames gemaakt door de creatieve Frie, omdat het vandaag in Antwerpen moederdag is!

Zoals gewoonlijk beginnen we met een aperitief en wat kleine hapjes...gevolgd door de onovertroffen bruchetta op toast van Willy echt heerlijk (ik moet toch dat recept eens vragen) en Yves warmt de kolen vast op...
    De sfeer zit er goed in hoewel...Christine is wat stil, als het vuur op temperatuur is kan het vlees worden gehaald, helaas betrekt de lucht en niet veel later barst er een onweersbui los met veel wind, de sla waait van de borden...snel alles in veiligheid gebracht en vesten en jassen gehaald.
    Gelukkig heeft de La Rhenane een dekzeil aan boord en zodra de bui wat is afgezakt wordt dat opgehangen en zitten we prima, uit de wind en uit de regen.

Er zijn heerlijke salades gemaakt, aardappels in folie, enz enz...we laten het ons goed smaken en als dan ook de zon weer gaat schijnen kan ons feestje niet meer stuk...😉
    Als klap op de vuurpijl krijgen we van Frie het dessert...een vers gebakken pannenkoek met een bolletje vanilleijs, warme kersen en slagroom...én heerlijke koffie!!!
    Opnieuw een geweldige avond ware het niet dat we afscheid moeten nemen van Luc en Christine, om die reden neemt Willy het woord en memoreert de geweldige toertocht die we met elkaar gemaakt hebben, per boot benoemd hij de kwaliteiten van de kapitein en de matroos, ieder heeft zijn of haar aandeel geleverd voor het welslagen van onze onvergetelijke reis naar Denemarken!
    Voor de dames heeft Willy nog een verrassing, vanwege moederdag krijgen we allemaal een mooie plant, lief!

Het afscheid van Luc en Christine stellen we nog even uit tot ons vertrek morgenochtend om 08.50 uur en als pleister op de wonde is er een datum vast gelegd voor onze eerste reünie ; zaterdag 16 november 2019!

Braunschweig

July 26, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Så var vi här i Niedersachsen i lilla pittoreska staden som tydligen uttalas Brunswiek.
    Vi tror att det bor många här som jobbar på VW fabriken i Wolfsburg som ligger bara nån mil härifrån.
    Här finns inte så mycket att göra en söndag då allt är stängt, annat än att titta på vackra gamla byggnader samt stadens symbol som är lejonet (Braumschweiger Löwe).

Ingela har ätit schnitzel för tredje dagen på raken 😳 Bara tillbehören som varierat. Eftersom det är pfefferling säsong så åt Peter det till sin mat.

Efter många steg har vi nu landat på hotell Four Side som vi bor på inatt. Verkligen jättefint hotell med ett enda aber- hissen är trasig!!! Tur att vi bor på våning 2. Phu.

Dag 17

June 22, 2019 in Germany ⋅ ☀️ 18 °C

Vandaag hebben we de snelweg gepakt om de gewenste km te pakken. We zijn beland in Bad Zwischenahn op een katholieke camping. We moeten om 23 u stil zijn. De avond kwam de een na de ander een praatje maken. We zijn dus netjes om 23.45 stilletjes gaan slapen ( wel na een waarschuwing van de eigenaresse)Read more

Bad Ems...

August 17, 2019 in Germany ⋅ 🌧 19 °C

Na een heerlijk rustige nacht ondanks dat we aan het Mittellandkanaal liggen is het vanmorgen bewolkt en staat er veel wind.

Op de gebruikelijke tijd 08.50 uur maken we los en vervolgen we onze vaartocht over het Mittellandkanaal, na een half uurtje varen valt er een bui regen en hebben we 2 vrachtboten voor ons uit varen, gelukkig laten ze ons netjes passeren.
    We zien ook weer eens een koppel koeien dat is lang geleden, we tuffen lekker door zonder bijzonderheden.

Na 3 uur varen arriveren we bij jachthaven M.Y.C.Bad Essen, hier hebben we op de heenweg ook overnacht en vonden het een prettige haven, gelukkig is er plaats.
    Na de lunch gaan de meeste toervaarders boodschappen doen voor het weekend in het winkelcentrum vlak bij de haven.
    Als dat gelukt is gaan we met elkaar wandelend naar Bad Ems, vorige keer was er een proeverij in het stadje nu is het rustig, op zaterdagmiddag zijn alle winkels gesloten met uitzondering van de supermarkten...
    We gaan eerst een heerlijk Italiaans ijsje eten en wandelen daarna door het stadje, er staan enorm veel mooie vakwerkhuizen die we de vorige keer gemist hebben, Bad Ems is écht een mooi stadje!

Als we wat hebben gedronken en weer uitgerust zijn stelt Willy voor bij 'De Bron' van Bad Ems te gaan kijken, het is een minuut of 10 lopen dan komen we bij de bron, het park is rondom de bron aangelegd en is echt heel mooi met bloemen perken en mooie oude bomen.
    De Bron zelf is op een héél bijzondere manier 'overkapt' we vinden het erg bijzonder maar misschien ook wel een beetje commercieel...

Willy kan er geen genoeg van krijgen en neemt ons opnieuw mee voor een wandeling naar de oude watermolen, dat is een pittige klim en als we halverwege zijn staan er twee heel hoge banken, met moeite klimmen de dames er op, het lijken wel kleuters met hun bungelende benen en ik krijg spontaan de slappe lach...maar het uitzicht vanaf de banken in fenomenaal.
    Nadat we zijn uitgelachen lopen en klimmen we door het prachtige bos en komen bij de oude watermolen die helaas maar tot 5 uur werkt...

Al met al hebben we onverwacht een geweldig leuke middag en zijn onze been én lachspieren weer eens flink getraind...

A dream becomes true

August 31, 2020 in Germany ⋅ ⛅ 16 °C

Anna's großer Traum geht in Erfüllung: Reiten am Strand. Anna auf Cheyenne. Wir haben im Langeooger Reiterhof To'n Peerstall einen Strandausritt gebucht. Es ging in den Norden der Insel. Anna durfte dann nochmals einen Ausritt machen, der an des Weststrand ging und noch spektakulärer war als der Erste.Read more

Lower Saxony, Niedersachsen, Nedersakse, Niðerseaxland, سكسونيا السفلى, Ніжняя Саксонія, Долна Саксония, নিডারজাখসেন, Saks-Izel, ساکسۆنیای خواروو, Dolní Sasko, Dolnosakska, Κάτω Σαξονία, Malsupra Saksio, Baja Sajonia, Alam-Saksi, Saxonia Beherea, نیدرزاکسن, Ala-Saksi, Basse-Saxe, Niidersaksen, Nedersaksen, An tSacsain Íochtarach, Sagsainn Ìosail, Guy Sahoña, Leegsaksen, Hâ Saxony, Donja Saska, סקסוניה התחתונה, निचला सैक्सोनी, Delnja Sakska, Alsó-Szászország, Infra-Saxonia, Neðra-Saxland, Bassa Sassonia, ニーダーザクセン州, ქვემო საქსონია, Төменгі Саксония, 니더작센 주, Needersachse, Saxonia Inferior, Niddersachsen, Žemutinė Saksonija, Lejassaksija, Доор Саксон, नीडरजाक्सन, Sachsen Hilir, Tlani Saxonia, Neddersassen, Дæллаг Саксони, Nidasaksä, Dolna Saksonia, تھلواں سیکسنی, Baixa Saxônia, Saxonia Inferioară, Нижняя Саксония, Lawer Saxony, Dolné Sasko, Spodnja Saška, Saksonia e Ulët, Доња Саксонија, Läichsaksen, Saksonia Chini, รัฐนีเดอร์ซัคเซิน, Aşağı Saksonya, Neersassen, Нижня Саксонія, Quyi Saksoniya, Sassonia Bassa, Dona-Saxän, אונטער-זאקסן, 下薩克遜, 下萨克森