• Loft in Moena

September 15, 2022 in Italy ⋅ 🌧 17 °C

Met onze loft in Moena sluiten we onze vakantie wat accommodatie betreft letterlijk en figuurlijk af ‘on a high’. De prachtige loft bevindt zich midden in het centrum van Moena. Met een eigen parkeerplaats voor de deur. En, heel comfortabel, de loft is voorzien van een lift. Die lift is redelijk recent simpelweg aan het oorspronkelijke huis gebouwd. Speciaal voor de bewoners van de loft en de verdieping daaronder. Vandaag beraamden we dat met door de lift levensloopbestendig maken van de twee woningen een investering van een kleine €75.000 gevraagd zal hebben.

We werden welkom geheten door de schoonmoeder van Stefania. Bewoonster van die verdieping onder ons appartement. Communiceren met mama Loretta was dan misschien een uitdaging gezien onze belabberde beheersing van het Italiaans, en haar net zo bescheiden vaardigheid in het Engels en Duits, haar ontvangst was hartverwarmend. Stefania sloot via FaceTime aan, want in Dubai gestationeerd bleek al snel.

Moe maar voldaan van de ontelbare haarspeldbochten in de Gardena Pas hebben we de avond voor de tv doorgebracht. Dankzij ultra ingenieuze set-ups en work-arounds van Martijn kijken we de hele vakantie al televisie alsof we thuis zijn ingelogd. Vraag me niet hoe het werkt, maar onder andere Viaplay en Netflix doen gewoon wat ze moeten doen. En zo kan het gebeuren dat we deze vakantie dan ein de lijk Better call Saul gaan uitkijken. Seizoen nummer 6 zit er bijna op. Nog even en dan hebben we zeeën van tijd over ;).