8e Etappe Arth naar Göschinger Alp

July 20, 2017 in Switzerland ⋅ ⛅ 20 °C

Slecht geslapen in het hotel in Arth. Vlak achter het hotel staat een mooi kerkje met daarin een bijzonder uurwerk.
    Het is helaas een nogal doordringend uurwerk dat met het raam een beetje open luid en duidelijk in de kamer te horen is. Het bijzondere van dit uurwerk is dat het de uren drie keer laat horen in verschillende toonsoorten. Dus om 10:00slaat de klok drie keer tien slagen (ja echt 30x). Dus elk uur wakker😳
    Vanochtend heb ik er wel om gelachen want ik zag al weer een tekenfilm scenario dat gaat over een dorp waar alle inwoners dodelijk vermoeid en zeer zacherijnig zijn omdat ze constant wakker liggen van het klokgelui.
    Ten einde raad gaan dan een aantal boze militante bewoners de klokkentoren maar opblazen.💣💥 waardoor het weer een gezellig dorp wordt😀
    Kort na vertrek begon het te regenen, maar omdat we uiteindelijk toch echte kerels zijn geworden door deze barre tocht hebben gewoon doorgefietst. Twee uur later was het weer droog.
    Dit rit ging langs prachtige meren, door tunnels, portalen en prachtige groene alpenweiden. Wat een prachtige omgeving zo tussen die hoge bergen. Het was een korte rit met veel klimwerk. We zijn 1000 meter omhoog gegaan!
    Om twee uur waren we in Göschingen. Bij de Coop broodjes en beleg gehaald en op een pleintje buiten zitten lunchen. Heerlijk.
    Na de lunch zijn Jos en Ferdi omhoog gereden naar het hotel dat op een berg ligt. Jan en ik zijn met de auto gegaan en hebben Jos en Ferdi onderweg verzorgt (water in de nek gegoten) en ze aangemoedigd natuurlijk.
    Het hotel is simpel maar leuk. We verblijven in één vierpersoonskamer. Gezellig dus.
    Vlak achter het hotel ligt de Damma gletsjer en een stuwmeer. Wat een indrukwekkende omgeving. Je wordt er stil van. Mooie foto's van gemaakt.