• Day 39

Burlingame en Bernal Heights Park

November 1, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

Vandaag een tripje naar Burlingame om kennis te maken met de eigenaren van art gallery The Studio Shop. Mooie gallery dus ik hoop dat het iets wordt. En een onverwacht elegant plaatsje, mooie huizen en een chique winkelstraat met bijbehorend publiek. Ik lees net dat de gemiddelde prijs van een huis in 2018 $ 2,3 M was.....
    Heen en terug over de highway 101, geen pretje, ze rijden hier op de highway soms als gekken en het is heel onoverzichtelijk met rijbanen die opeens afsplitsen en zo.
    Op de terugweg een tussenstop bij Bernal Heights, een va de heuvels in SF met een fantastisch uitzicht. In 2002 woonden we hier een weekje in een Airbnb, het is een soort sentimental journey. Het wijkje aan de zuidkant met Cortland Avenue als middelpunt, is een soort voorstadje van SF: mooie houten Victoriaanse huizen maar een paar verdiepingen minder dan in de stad. Heel relaxed sfeertje. Op de top van de heuvel het panoramische uitzicht, het is tevens hondenuitlaat paradijs. Overigens wordt er ook gewaarschuwd voor coyotes; op een bord dat minstens 20 jaar oud is staat dat ze recent zijn waargenomen.. Terug door de stad, heuvelafwaarts door het centrum. Kleurrijke wijken met grote murals, ik stap uit bij een school om er eentje te fotograferen en het hele plein blijkt afgezet met een hoog hek, het lijk wel een gevangenis. Na al die heuvels beseffen we opeens dat onze stek, bij het Embarcadero, niet alleen leuk is door de statige gebouwen en de waterfront maar ook omdat het volstrekt plat is. Daar houden wij Hollanders wel van :-). Heerlijk om te slenteren.