• Day 7–13

Ubud tour; best of Ubud

January 26 in Indonesia ⋅ ☁️ 32 °C

Vanmorgen al voor zevenen opgestaan, gedoucht en ontbeten. Half 9 opgehaald door DEDE (de chauffeur van deze dag). Vertrokken naar Ubud. Eerst zijn we naar de waterval van Ubud gegaan. Een paar trapjes afgedaald en Bas is lekker gaan zwemmen bij de waterval. Vervolgens even door de springbron en verkleed. Om terug te konen moesten we wel even klimmen maar de chauf had een verfrissend koud doekje en een watertje geregeld.
    De tweede stop was Monkey forest. Superleuk al die loslopende aapjes en niet zo brutaal als bij de tempel.
    De volgende stop was een heerlijke lunch echter eerst even naar de swing of life... een professorisch ogende constructie waarbij we plaats konden nemen op een schommel... we werden goed mbv kabels in de schommel gehaakt en met een kabel naar achter omhoog getrokken. Met een waterpomptang werd de constructie vastgezet. Vervolgens werd de tang geopend en werden we naar voren gelanceerd. Bas was gelijk enthousiast; ik had wat meer tijd nodig... over loslaten gesproken. Maar het was een geweldig leuke ervaring. Later nog eens maar dan achterstevoren.
    Na deze overweldigende activiteit was het tijd voor lunch. Een lekker knapperig eendje, wat groenten en een fruitdank, heerlijk fris.
    De stop erna was niet echt wat we hadden gehoopt. Weer een plantage onder het mom van het originele huis van de Balinezen.
    Daarna nog naar de Holy Temple van Ubud. Was ook wel interessant.