Uluwatu tempel en de Kacak dans

January 25 in Indonesia ⋅ 🌬 30 °C

Voor deze dag hebben we een compelte middag excursie geregeld naar detempel vsn Uluwatu en de Kecak dans. Eerst de ochtend op het strand doorgebracht, achter het hotel en om 13:30u werden we opgehaald. Het was een mooie en warme dag. Onderweg zijn we gestopt bij een koffieplantage, erg leuk!Vanuit de tempel hadden we prachtig uitzicht en de (agressieve) aapjes vermaakten zich door alles wat zij konden pakken aan zonnebrillen en plastic, te pakken om vervolgens een beloning te krijgen waarna er natuurlijk fooi ontvangen moest worden. Heel slim om de aapjes zo te conditioneren! Gelukkig waren wij goed voorbereid!
    Vervolgens om 18u zou de dans starten. We konden vanaf 17u naar binnen en omdat het een drukte van belang was, leek het goed alvast een plek te zoeken. Het viel tegen, een uur op een plankje zitten, ga je wel voelen en de dans was nog niet eens begonnen. In eerste instantie dacht dat de dans een grote grap was maar later bleek het best leuk!
    De hieropvolgende strandbbq bij Jim nogwat bleek een grote flop. De vis was werkelijkwaar alsof afkomstig uit de vorige eeuw. We zijn hard weggerend. Hierns maar een snakje gegeten bij Mercure en met vrij lege maag gaan slapen.