• Day 16

12-5 Patate

May 12, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 18 °C

We konden om 7 uur ontbijten. Karin zei gisteravond nog : we zijn toch altijd vroeg wakker. Behalve nu. 7 uur, da"s laat voor ons. De rode weg Latacumba uit is vol rood: druk en vies dus. De witte weg is grotendeels geasfalteerd en best mooi behalve dat hij onverwacht een heel eind de hoogte in klimt. Maar dan fietsen we ook op zo'n 3000 meter hoogte parallel met de E35 en een rivier. En met die rivier zakken we volgens de kaart Baños in. Hahaha, op de 10% klimmen na dan gedurende ettelijke kilometers. Dus stranden we in Patata, mikken op de hosteria waar je kan kamperen, slechts 5 min. uit het centrum. Oempf, max helling was 22%. En toch halen we het en zitten nu in de zon (!) naast de tent na zwemmen in het zwembad. Toch tof. Wel duur en geen wifi.
    De hele dag overal keiharde muziek gehoord, nu ook. Gaat alles toch uit om 7 uur. En we zien een ster. Wat wil je nog meer.
    Helaas gaat het in het dorp om 5 over 7 weer aan, maar best te hebben.