Ecuador
Provincia del Tungurahua

Here you’ll find travel reports about Provincia del Tungurahua. Discover travel destinations in Ecuador of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Am Tor zum Amazonasbecken

February 27 in Ecuador ⋅ 🌧 14 °C

Das 1800 m hohe Banos de Agua Santa ist umgeben von hohen Bergen, die bis in eine Höhe von weit über 3000 m grün sind. Bewachsen mit undurchdringlichem subtropischen Wäldern. Banos ist ein Touristennest mit 18000 Einwohnern und 42 Grad heißen Thermalquellen. Abends legen wir uns noch in das heisse Bad. Das Wasser hat eine Farbe die den Verdacht aufkommen lässt daß mancher hierher kommt um sauber zu werden. Einheimische wie Touristen baden hier gleichermaßen, aber länger als 5 Minuten hält man die Hitze kaum aus.
    Von Banos machen wir einen Abstecher ins 60 km entfernte Puyo auf 900 m Höhe.
    Puyo ist das Tor zum Amazonasbecken. Es ist von tropischem Regenwald umgeben. Hier ist es schwül und warm. Beeindruckend ist die Fahrt entlang des tief unten fließenden Rio Pastaza mit seinen vielen Wasserfällen, der ins Amazonasbecken mündet.
    Über Banos thront der 5000 m hohe aktive Vulkan Tungurahua, der sich allerdings in Wolken hüllt.

Durch die Berge Ecuadors

February 26 in Ecuador ⋅ 🌧 13 °C

Santa Ana de los Ríos de Cuenca, wie Cuenca vollständig heißt, mit 330000 Einwohnern die drittgrößte Stadt Ecuadors verwöhnt mit einigen Annehmlichkeiten. Gute Restaurants, viele Cafés mit guten Kuchen. Und für noch eine Spezialität ist Cuenca bekannt. Cuy, bei uns als Meerschweinchen bekannt gilt als Delikatesse. Ich habe da ja schon Erfahrung, kann hier also verzichten.
    Aber die Stadt hat einiges mehr zu bieten. Viele schöne alte Häuser aus der Kolonialzeit, die Kathedrale und natürlich die Hutproduktion. Denn der berühmte Panamahut kommt keineswegs aus Panama, sondern seit 1630 aus Ecuador. Cuenca ist einer der größten Produktionsorte.
    Leider lässt er sich schlecht falten, also für den Motorradtransport ungeeignet.
    Nach einem Tag Aufenthalt starten wir morgens nach Banos, Richtung Quito. In Banos gibt es Thermalquellen, das gefällt Holger, dem das Wetter zu kalt ist. Verhungern muss man auf dieser Strecke nicht. Grills sind entlang der Straße in Betrieb. Die kulinarischen Köstlichkeiten sieht man auf den Bildern.
    Das Wetter, überwiegend trocken wechselt dann für eine halbe Stunde, es hagelt, die Straße ist weiß. Ich ziehe es vor unter zu stehen, Autos bleiben im Hagel stecken. Und leider sieht man von den Vulkanen nichts. Die Wolken mal wieder. Dafür geht's über 3500 m hohe Pässe und man fühlt sich ins Allgäu versetzt. Trotzdem zeigt sich keiner der hohen Vulkane, immerhin steht gleich hier der Chimborazo mit 6300m auch der höchste ecuadorianische Berg. Die letzten 15 km dann endlich mal wieder Piste, nass und schmierig, dann sind wir in Banos auf nur noch 1800 m Höhe. Kein langweiliger Tag heute.

Baños

March 17 in Ecuador ⋅ ⛅ 19 °C

So nun habe ich ja schon länger nicht mehr gepostet... Es ist mal wieder an der Zeit. Anbei ein paar Bilder aus der Zeit in Baños.
    Da die Stadt sehr klein ist und nicht soo viel zu bieten hat, habe ich hauptsächlich Ausflüge und Outdoor Aktivitäten gemacht.
    Ich war im Dschungel, beim Rafting und Canoyning. Also jede Menge Action. :-)Read more

Cotopaxi und Quilota

March 14 in Ecuador ⋅ 🌧 19 °C

Gestern habe ich den Nationalpark des Vulkanes Cotopaxi besucht und bin von ca. 4000 auf knapp 4800 Höhenmeter gewandert... Es war sehr anstrengend aber hat sich durchaus gelohnt. Um den Vulkan komplett zu bezwingen (ca. 5.800 Höhenmeter) sollte man professioneller Bergsteiger sein... Von daher nichts für mich. ;-)

Danach haben wir noch die grüne Lagune Quilota besucht und sind an einer beeindruckenden Schlucht vorbeigekommen...

Seit heute bin ich in Baños und faulenze ein wenig :-)

Gevonden!

May 16, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 17 °C

Al dagen horen we tikbeesten als het donker is. Alsof iemand met twee houtjes tegen elkaar slaat (hard). Nu ook, in het suikerriet om de camping. Maar tot nu toe hielden ze steeds hun klep als je in de buurt komt.
    Tot vanavond.
    HA!

13-5 Baños

May 13, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 11 °C

Ik ben vroeg wakker zodat ik nog kan douchen in de douche zonder deur voordat er iemand is. Ik geniet van de optrekkende mist, totdat ik door krijg dat hij vooral optrekt vanuit het dal. We ontbijten droog, maar breken nat op. Karin vindt het geen goed idee om te wachten tot het droog wordt. Prima advies, het wordt nl. helemaal niet meer droog. 😕
    We duwen met zijn tweeën steeds een fiets terug naar de weg in de hoop dat dat het laatste duwen is. De rest is immers stroomaf met de rivier mee. Schreef ik dat gisteren niet ook al? 346 meters klimmen zat er in onze stroomaf vandaag. Jeemig. Maar wel veel gefietst en 1 keer zagen we de weg een hele berg op gaan, ...en toen was ie het niet gelukkig. Waar ik een beetje last van had was op de berg "welkom in Baños" en toen was het nog 6 km op en neer. En enige oververhitting in een regenpak. Blij dat ik mijn al stinkende shirt had aan gedaan.
    In Baños zoeken we van alle campings de leukste uit, al hebben we de allerleukste waarschijnlijk niet gezien omdat hij weer oempt kilometer een berg op was.
    We kiezen die vlakbij de rode weg, want dat viel reuze mee, je hoort hem niet zo. Foutje blijkt 's avonds. Wat een t... herrie.
    En wat een schrik als bij aankomst Karin helemaal in tranen raakt en de hele dag een rotdag vindt. En ik had niets gemerkt. Blijkt gelukkig ook niet echt zo te zijn, maar regen is haar ding niet en ze had net haar vinger mega bezeert.
    Daarna gaat de zon schijnen, doen we de was en gaan zalig uit eten bij een pizeria. Dorp blijkt veel dichterbij dan we dachten. We boeken ook alvast rafting voor overmorgen.
    Daarna nog vol verbazing naar een paarse hemelpoort zitten kijken en klikbeesten gezocht (en niet gevonden)

14-5 Leve Baños

May 14, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 17 °C

Na het ontbijt vertrekken Karin en ik per fiets richting Puj, de fantastische watervallenweg. Zal vast, maar hij is ook gewoon druk, dus na een paar kilometer slaan we linksaf, zien weer zo'n fantastische kloof, nu in vulkanisch gesteente. En roofvogels, echt vlak boven ons hoofd twee keer. En toen we terug naar de drukke weg gingen zag Karin gelukkig een bord naar 2 watervallen. Was maar 600 meter van die rode weg af, maar meteen in een andere wereld. Zó fantastisch. Naar allebei de watervallen geklauterd (vooral die ene) en nog een stuk ri. een restaurant bovenop. Kreeg ik nog een mega hoogtevrees aanval, maar kreeg het onder controle. En hoefde toen het laatste laddertje niet op omdat er iemand naar beneden kwam die zei dat daar niets te beleven viel.
    Na de lunch (nee laat voortaan maar gebakken banaan met kaas) naar de Thermas de Virgin. Gelukkig is het nieuwe moderne complex nog niet klaar. Lig je op je rug in gloeiend heet water naar een waterval te kijken. Helemaal leuk.
    De excursie naar de casa del arbol mislukt bij gebrek aan vervoer. Mischien maar beter ook, want het begint keihard te waaien en het trekt helemaal dicht. Maar nu zijn we al "thuis". Wat een topdag. Diner met maaltijdsalade bevalt ook goed.

15-5 Raften in "Baños"

May 15, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 17 °C

15 kilometer met de bus naar de rivier. Uhh, blijkt geen fifteen maar fifty.
    Oeps.
    Het raften was hartstikke leuk, de sport van de gids is om iedereen zo nat mogelijk te krijgen. En dat maakt niets uit met je wetsuit aan. De terugweg vertoonde wat technische complicaties, waardoor we niet om 1 uur (hadden we sowieso nooit gehaald) terug zijn, maar om kwart over 4.
    Gelukkig is het grauw weer, het hoosde zelfs in Shell waar we lunchten, dus heel veel hebben we niet gemist. Trip naar de casa de Arbol gaat dus weer niet door omdat we te laat zijn. Maar alles zit in de wolken, dus niet erg. Van de besparing kopen we wijn.
    De hemelpoort schijnt de schommel te zijn.

Quilotoa & Banos

February 15 in Ecuador ⋅ ⛅ 19 °C

Het meer van Quilotoa is een erg groot meer in een nog grotere krater van een voormalige vulkaan. Een enorm mooi zicht vanaf de top van de krater, en een erg leuke wandeling naar het meer en terug. Hierna zijn we naar Baños gegaan, een stadje dat bekend staat om avontuur en spa's. Het hele stadje is omringd door bergen wat een enorm mooi beeld geeft. We hebben de spa bezocht, Ajax - Real Madrid gekeken, en zijn gaan raften, wat super tof was.

Lake Quilotoa is an enormous lake in an even bigger crater of a former volcano. Beautiful to see for a day and great to hike down from the top of the crater to the lake. After this, we went to Baños, a city known for its adventure sports and thermal baths. Surrounded by mountains, this beautiful town was awesome to spend some time in. We visited the thermal baths, watched Ajax - Real Madrid (of course...) and went white water rafting, which was an amazing experience.

Provincia del Tungurahua, Provincia de Tungurahua