3-6 Guayaquil

June 3, 2018 in Ecuador ⋅ ⛅ 26 °C

Met een enorme fietstocht (10 meter of zo) naar de hoofdstraat waar Karin het lumineuze idee heeft om te kijken of we daar niet al een bus kunnen pakken naar Guayaquil. Dat lukt via een busterminal. De rit daarheen kost 50 cent pp en de rit naar Guayaquil in een bus met airco, wifi en film 4,15 pp. Nou ja! Jammer dat de rit zo voorspoedig gaat dat de film nog niet klaar is.
    Vervolgens zoeken naar een betaalbare, leuke plek om te slapen. Dat is dan weer jammer, al hebben we nu wel een grote kamer met airco. Maar léuk? Mwah. Onze fietsen mogen in een hoekje in de gang. Word ik opeens naar beneden gebeld, de fietsen moeten op de kamer. (7 hoog, lift is 90 cm vierkant). Ik over de zeik. En vreemd genoeg word ik dan wél verstaan. Blijkt er een dikke mevrouw te klagen over dat het gevaarlijk is. Zeg ik tegen haar (in het Nederlands) dat er genoeg ruimte is om haar dikke reet in de lift te hijsen, druipt ze af! Terwijl als ik in mijn beste Spaans 2 koffie bestel, verstaat niemand me. (fietsen staan nu nóg subtieler geparkeerd).
    Daarna nog op sandalenjacht (mislukt) en een biertje op de boulevard.
    We doen ons best, maar echt genieten is het niet.