22-3 Slimkapje (Paihia)

March 22, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 23 °C

Goh, denk ik vanochtend, ben ik eigenlijk niet al bij die fietsroute? Uh, al voorbij. Slimkapje.
    Ik besluit eigenlijk al dat ik terug ga, als ik zie dat ik dan langs Kawakawa kom, met het Hunderdwasser toilet. Dus zéker terug. Maps and me geeft weer dezelfde spannende route door het bos. Moet kunnen volgens de camping baas. Dus bij de afslag en het grote hek, laad ik mijn fiets af, til hem over de hefboom en kijk dan pas of ik goed zit. Uh nee, de volgende. Slimkapje. Dus weer alles er af en een stukje doorfietsen. Met die tweede keer zeulen verrek ik iets in mijn rug. SK.
    Die afslag heeft een hek en geen weg. Nog eens goed kijken: klopt, Maps geeft een voetpad. Gaan we niet doen. Had ik eigenlijk al meteen kunnen zien. Dus retour hek 1 en afladen. SK! Grrr. En ik kan niemand de schuld geven😖.
    Gravelpad door een productie bos wat leuker is dan verwacht. Raar om daar van dat pampasgras en zo te zien. Wel weer een beetje steil bij veel vlagen en dat met een kleddernatte tent. Gelukkig heb ik wel bijna geen eten meer, dat scheelt gewicht. Moet weer afladen aan het eind, raak even mijn kluts kwijt maar gelukkig zijn daar fietsers die de weg weten. Bij de lunch eindelijk mijn dotterel gescoord volgens mij (niet de banded) en in het bos een vrouwtje Tomtit maar dat weet ik niet zeker.
    Na boodschappen kom ik aan op de eerste camping ooit, die plaatsen heeft die steeds duurder worden naarmate je dichter bij het water komt. Tijd genoeg voor de was. 599 hoogtemeters in 31 km, wel een beetje raar hoor.