23-7-2019 Tiptree

July 23, 2019 in England ⋅ ☀️ 24 °C

Om zes uur wakker, draai me nog even om met doppen in: 8.15!
    De trip begint goed met een kerk en de route makkelijk vinden zonder helemáál terug te moeten. Wat leuk zeg, zo'n route volgen. Geen keuzestress en je fietst op plekken die je anders niet vindt. Het briesje tegen is vanwege de temperatuur best welkom vandaag. De route nr 1 wordt helaas na Colchester (leuk!) dat wat je nauwelijks vindt. Na 4 keer terug te moeten omdat wegwijzers ontbreken, ben ik het zat en besluit op maps.me naar de eerste camping te fietsen. Als die er dan niet is, is er na 7 km nog een herkansing. (mijn kont heeft het alweer gehad). Staat er op de voorlaatste kruising opeens weer een routebord! De camping is al 7 jaar dicht, hij heeft alleen nog 2 pods (cabines). Ik mag er toch staan, lekker rustig hoor. Alleen doet de bewoner van 1 pod muziek aan (rap, niet mijn favoriete soort). Ik neem me voor om het voor nu te negeren en om half zes te gaan vragen of het uit mag. Negeren lukt aardig, en hij zet het zelf uit! Helemaal tof.
    Na het eten nog een wandelingetje door het eeuwen oude bos (eekhoorns) en toch nog maar even de heuvel op. Als je goed kijkt zie je inderdaad de zee.
    55,6 km.