Satellite
Show on map
  • Day 2

    22-7-2019 Ramsey

    July 22, 2019, North Sea ⋅ ⛅ 18 °C

    Vroeg wakker, dus ondanks relaxed, rijd ik om 8.15 weg. Neem me voor om niet de boot te willen halen, maar te fietsen in het nu. Mooi langs de Rotte, wind tegen ja. Hoe dichter bij Rotterdam, hoe minder leuk, al doen ze hun best met de knooppunten. En ik maar op mijn horloge kijken. Om half 11 heb ik 22 km gefietst en het is nog 26. Ga ik écht niet halen dus, ik moet er om 12.15 zijn volgens mij. Maar toch heuen en het fietst best zwaar. Dus doe ik boodschappen bij de Lidl, dan weet ik tenminste zeker dat ik het niet haal. Pauze, foto van de stormvloed kering. En dan gaan de kms opeens van 19 naar 10 naar 5 en zie ik volgens mij de boot liggen. Toch maar een "sprintje". Het is net 12:45, misschien mag ik nog mee. Klopt, ze zijn nog aan het boarden. Toch leuk. Dat van dat doel los laten is/was nog niet helemaal gelukt.
    Wát een ruk. Help me herinneren dat ik niet met een cruise mee ga. Eten is pas vanaf 5 uur (6 uur Nederlandse tijd) en dan stáát er toch een onbewegelijke rij. Ik zag nog net op tijd het plaatje van de zielige vegieburger. La ma. Ik heb wel trek en mijn chips zitten op het autodek. Ennuh: 2 dagen, 110 km. en mijn kont is al stuk. 😢
    En ik krijg mijn tablet weer niet op de WiFi en hij wil ook niet met de bluetooth met mijn telefoon praten. Grrrr.
    Ik pin toch voor de zekerheid geld aan boord, ondanks de 3,49 commissie. En ga vervolgens in Harwich op zoek naar een geldautomaat om 3,49 te sparen. Merk pas als ik mijn geld weg wil stoppen dat ik dus al gepind had. Zucht.
    Voordeel is wel dat ik hierdoor per ongeluk al op het cycle netwerk zit! Hartstikke leuk.
    De caravancamp in Harwich die volgens wiki camps ook tenten doet, doet dat niet en de volgende in Ramsey is vol, ik mag er toch staan, pfjoeh. (En het is een pub, je kan er pinnen😅). Het wordt al donker (22.00=23.00 onze tijd). We staan haring aan haring, en recht is anders, maar ik slaap wel, al ben ik zo moe dat het best duurt voor ik in slaap val, ondanks mijn eerste cidertje van de tap. Mjum!
    61,05
    Read more