10-8 Oxford (!)

August 10, 2019 in England ⋅ ⛅ 18 °C

Het voorspelde afschuwelijke weer beperkt zich 's nachts tot vooral storm. Gelukkig sta ik beschut. 's Morgens zonnetje en volgens mij storm mee. Dus opbreken. En dan een práchtige tocht. Rustige weggetjes, stenige dorpjes, muurtjes waar je overheen kunt kijken ipv die hoge heggen. Jammer van die eindeloze miezer, afgewisseld met stortbuitjes. Levert wel een lekkere stop op in Circencester, met chocoladetaart, moccacino, práchtige klassieke muziek, wifi en een stopcontact. I'm in heaven. Leuk centrum ook en stukje Romeinse muur.
    Het zou na elven beter worden, maar dat was pas om twee uur na alweer een stop in een pub.
    Ik mik op twee campings onder Witney, Oxford is wat ver en die camping is lawaaiig stond in het boek. Om daar te komen helaas een stukje Aiets. Moet ik op de eerste camping voor twee betalen. Ik door naar de volgende. Daar ook: 31 (!) pond en, hou je vast, ik moet mijn tent op gravel opzetten OM HET GRAS TE SPAREN. Vind ik ook veel belangrijker inderdaad dan mijn tent heel houden, om het over die 31 pond maar niet te hebben. Ik heb voor minder geld in hotels geslapen! Ik verdom het om terug te gaan naar nr 1. Dus door naar Oxford. Krijg als kadootje nog een extra bui op mijn kop. Maar ook volgens mij een rode wouw. Camping lijkt vooral last te hebben van het geraas van de snelweg. Sta wel op gras, voor 9,20. Met nog een biertje halen: 92 km en 945 hoogtemeters (ongeveer, het was nat, dan wordt het onbetrouwbaar). En ik ben niet eens bekaf! Komt natuurlijk door die wind mee. Misschien ben ik toch toe aan een e-bike.
    Ondanks alles toch best een leuke dag!