Satellite
Show on map
  • Day 22

    11-8 Bletchingdon

    August 11, 2019 in England ⋅ ⛅ 17 °C

    Nou, da's wel echt een Astrid dag.
    Ik begin na 300 meter met een fles wijn, 6 tomaten en 2 avocado's te kopen, want ik ga toch niet zo ver vandaag en ik kom volgens mij niets meer tegen.
    Fiets eerst uitgebreid door Oxford, anders dan ik dacht, maar errug gaaf. Harry Potter is hier opgenomen! Doe de botanische tuin (met korting want de kassen zijn nog dicht). Ik had toch al niet zo'n zin in kassen. Gesticht in 1621! Zo, dat is de meest georganiseerde botanische tuin ever. Zo leer je nog eens wat!
    Nog meer fietsen door Oxford, en weer terug want het klopte niet. En toen via een leuke route Oxford uit. De eerste 2 campings liggen aan de B-iets en dat wil ik niet. Dus door, de volgende is maar 12 km. Ik kom nog langs een ander, aan de snelweg. Dus door, helaas wel een heel stuk over een drukke weg (niet meer de route). En vervolgens bestaat ie niet, er ligt inmiddels een Vinex wijk. Ik durf de volgende niet te gokken, dus terug naar die 2, zou raar zijn als die allebei niet bestaan. En anders heb ik die nare aan de snelweg nog achter de hand. Blijk ik leuk langs het Oxford Kanaal te kunnen.Top!
    Begint met leuk gravel, maar verwordt (uiteraard als je al een heel stuk op sjouw bent) tot een hobbelspoortje met aan 2 kanten water. Af en toe loopt het ook nog schuin. En vanwege de buitjes glibbert het best wel. Ik ben zo bang dat mijn fiets in het water glijdt, dat ik hele stukken loop. Wel mooi en lekker rustig inderdaad. Alleen narrow boats. Als toetje nog een klimmetje. Sta ik om 4 uur na 53 km en 433 klimmeters op steenworp afstand van Oxford op een camping die toch net iets van de weg ligt, je hoort hem nauwelijks. Nr 2 schijnt dichter bij de weg te liggen, heb ik dat nog net goed gekozen. Kost gewoon 10 pond, túúrlijk hebben ze een stopcontact waar ik kan opladen. Ik boek gelijk 2 nachten. Blijken ze ook nog wifi te hebben. Nadat ik gedouched heb onder de beste douche so far: onweer. Alleen wordt het daarna niet meer echt droog, herstel, het plenst vrolijk verder. Komt de campingdame nog heel lief vragen of het goed gaat. Of ik koffie wil. Hartstikke lief, maar ik wil dit schrijven en dan gewoon naar bed. Ik had het ook even echt koud, zal wel door de moeheid komen. Er is hier alleen wel een vliegveld om de hoek zo te horen.
    Read more