Apple crossing

May 12 in Scotland ⋅ ☁️ 16 °C

Toen ik nog in Dumfries was en ook in fort William werd me aangeraden de 'apple crossing' te rijden. Daarbij werd nog vermeld dat deze niet geschikt is voor de meeste campers. Bij het uitzetten van de route naar de volgende bestemming bleek dat het beginpunt van de apple crossing pass op die route ligt (geel omcirceld op het plaatje). Maar toch blij dat ik hem heb gedaan. In tegenstelling tot veel andere populaire routes zitten hier nauwelijks haarspeldbochten in. Wel stijle stijgingen en afdalingen gecombineerd met veel bochten en een enkele strook met passeer haventjes. Dat is op zich al een motor paradijs, maar daar komen nog de prachtige uitzichten bij die vaak veranderen. Het is moeilijk om uit alle filmpjes die ik heb gemaakt een keuze te maken. Als het lukt komt hier nog een montage van op deze plek. voor nu is dit de enige. Op het eind van de pass komt je bij een miniem klein dorpje waar je nog net een bak koffie kan krijgen. Er zit dan niks anders op dan die hele weg weer terug te rijden. Wat natuurlijk helemaal geen straf is als je er de tijd voor hebt.Read more