Meer van Bled

May 8, 2023 in Slovenia ⋅ 🌧 12 °C

Na een goed ontbijt, stonden we ommenabij 10u paraat op onze wandelschoenen om een ronde van 6km te gaan maken om het meer van Bled.

We liepen eerst nog langs wat souvenirs winkels af, dus hebben we daar eerst nog even een sleutelhanger van deze omgeving gescoord. Slovenië, Check! ✔️

Oke, 10:30u was het dan echt tijd om te gaan wandelen. We kwamen eigenlijk al meteen aan bij het punt om naar boven te gaan naar het Kasteel van Bled (130m hoge klif).
    Zo, workout hebben we ook weer gehad, 20min naar boven lopen met trappen.

Bij het Kasteel was wel een heleboel te zien. Daar hadden we ook een mooi uitzicht op de rodelbaan en kwamen erachter dat deze helaas alleen maar op zaterdag en zondag geopend is, daar hebben we vandaag dus weinig aan...
    Het stukje wijnkelder was wel het interessantste en tevens ook oudste gedeelte van het kasteel.
    Daar ook meteen een rode wijn gescoord : Dornberg Barbera.

Time to go further.

In Slovenië zijn ze niet echt van lunchen zoals wij gewend zijn met broodjes, dus was het even zoeken en kijken waar dan te gaan zitten. Uiteindelijk hadden we rond 13:45u toch wel allemaal honger en hebben we ergens richting het einde van de ronde bij een tentje plaats genomen. Even schuilen ook voor de regenbui die steeds harder werd.
    Soepjes en Ceasar salades werden er genuttigd.
    De heren troffen het vandaag ook weer niet zo, dus Jonathan vroeg -meer voor de grap- of hij niet ook zo'n salade kon krijgen. Even later kwam die echt, oepsie! 😅

14:45u Het eten is op en de regen is gestopt, verder lopen dus, terug naar het hotel.

De heren willen de sauna in, maar dat mag voor ons pregnant mutti's niet, dus wij hadden het strakke plan om ons lekker te laten verwennen met een body oil massage. Helaas voor vandaag en morgen niet de geschikte tijden. Maarrrr.. Woensdag ochtend na het ontbijt zijn wij de eerste! 80min time to chill & relax ❤️

Nu wachten op de boys to return en dan straks op naar de pizzeria hier in de buurt.