A 14-day adventure by Roxana Read more

We gaan!

May 7, 2023 in the Netherlands ⋅ ☁️ 13 °C

Vannacht ging om 2:15u de wekker. Rise & Shine!
    Opstarten en de auto inladen.
    Ik (Rox) had helaas nog niet zo'n goede opstart, even de W.C. van dichtbij bekeken. Hij zag er prima uit 😵‍💫
    Alles in de auto geladen? Op naar Jonathan en Marloes!

Daar waren we iets na 3:30u. Hun spullen ingeladen, nog een laatste keer plassen en gaan met die banaan
    4:00u, nu kan de reis echt beginnen!

Bedachten dat dit de laatste keer vakantie is met zijn 2e. Maar wel al met zijn 6e onderweg zijn. En dat dit de goedkoopste vakantie zal zijn met kinderen 😋 aangezien ze nog niet geboren zijn 😉

8:00u Eerste stop is gemaakt. Net voorbij Heidelberg. De zwangeren moesten piesen.

Richting Bled (Slo) komen we door München, we hadden al opgezocht of we ergens een Hard Rock Café mee konden pikken, dus bij deze meteen even gedaan. Shop ging om 11u open dus parkeerplekje zoeken en vast richting de Shop lopen.
    Hij was al open dus meteen allebei een HRC shirt en pin gescoord🤘🏻 weer een voor de 'check'! ✔️🤗
    Helaas ging het restaurant wel pas om 12u open, dus daar hebben we niet op gewacht.

Op naar ons Hotel (Hotel Lovec) rond 15:15u zouden we hier aan moeten komen.

Bled

May 7, 2023 in Slovenia ⋅ ☁️ 21 °C

Jaaaa!
    Eindelijk om 16u aangekomen bij ons Hotel Lovec. Pohhh. Wat zijn we er moe van. Inchecken, spullen op de kamers dumpen en op bed ploffen.

Rond 17:30u begon er honger op te komen, dus besloten we om eens een rondje om het meer te gaan maken. Wat een heerlijk uitzicht!
    Check de foto's maar ❤️

Nu tijd om wat te gaan eten!
    Carpaccio en champignonsoep.
    Barbecue mix, wiener schnitzel en spaghetti chicken Alfredo.
    Eten was prima, maar niet voor herhaling vatbaar.
    Morgen kijken we voor iets anders 😌

19:30u Zo terug naar het hotel voor nog een plons in het zwembad en daarna een planning maken voor morgen.

Eerste dag!

May 8, 2023 in Slovenia ⋅ 🌧 12 °C

Dobro jutro allemaal! Oftewel goedemorgen 😉

Vandaag de eerste echte dag van de vakantie!

Gisteren avond na het zwemmen hebben we nog een drankje gedaan de bar die om 22u dicht ging en zijn we in de lobby gaan zitten met een spelletje Qwixx en de Capitool reisgids van Slovenië.

We hebben besloten om vandaag een rondje rondom het meer van Bled te maken (zou zonder stops zo'n ander half uur duren, 6km): tijdens het rondje naar boven het kasteel bezichtigen, een keertje met de rodelbaan en misschien ook nog met een bootje naar het eiland van Bled waar de Maria-Hemelvaartkerk staat.

8:00u Maar nu eerst op naar het ontbijt!

Meer van Bled

May 8, 2023 in Slovenia ⋅ 🌧 12 °C

Na een goed ontbijt, stonden we ommenabij 10u paraat op onze wandelschoenen om een ronde van 6km te gaan maken om het meer van Bled.

We liepen eerst nog langs wat souvenirs winkels af, dus hebben we daar eerst nog even een sleutelhanger van deze omgeving gescoord. Slovenië, Check! ✔️

Oke, 10:30u was het dan echt tijd om te gaan wandelen. We kwamen eigenlijk al meteen aan bij het punt om naar boven te gaan naar het Kasteel van Bled (130m hoge klif).
    Zo, workout hebben we ook weer gehad, 20min naar boven lopen met trappen.

Bij het Kasteel was wel een heleboel te zien. Daar hadden we ook een mooi uitzicht op de rodelbaan en kwamen erachter dat deze helaas alleen maar op zaterdag en zondag geopend is, daar hebben we vandaag dus weinig aan...
    Het stukje wijnkelder was wel het interessantste en tevens ook oudste gedeelte van het kasteel.
    Daar ook meteen een rode wijn gescoord : Dornberg Barbera.

Time to go further.

In Slovenië zijn ze niet echt van lunchen zoals wij gewend zijn met broodjes, dus was het even zoeken en kijken waar dan te gaan zitten. Uiteindelijk hadden we rond 13:45u toch wel allemaal honger en hebben we ergens richting het einde van de ronde bij een tentje plaats genomen. Even schuilen ook voor de regenbui die steeds harder werd.
    Soepjes en Ceasar salades werden er genuttigd.
    De heren troffen het vandaag ook weer niet zo, dus Jonathan vroeg -meer voor de grap- of hij niet ook zo'n salade kon krijgen. Even later kwam die echt, oepsie! 😅

14:45u Het eten is op en de regen is gestopt, verder lopen dus, terug naar het hotel.

De heren willen de sauna in, maar dat mag voor ons pregnant mutti's niet, dus wij hadden het strakke plan om ons lekker te laten verwennen met een body oil massage. Helaas voor vandaag en morgen niet de geschikte tijden. Maarrrr.. Woensdag ochtend na het ontbijt zijn wij de eerste! 80min time to chill & relax ❤️

Nu wachten op de boys to return en dan straks op naar de pizzeria hier in de buurt.

Bled by night

May 8, 2023 in Slovenia ⋅ ☁️ 12 °C

We hebben rond 19u onze spullen gepakt om naar de pizzeria te wandelen die Lars had uitgekozen toen we onderweg naar boven waren voor het kasteel, Rustika.
    Pizza Animal, Radovedni Taçec en Primorka, lekkere én grote pizza's! 🍕

Onderweg terug naar het hotel nog een foto by night geschoten, toevallig hadden Lars en Roxana apart van elkaar zonder dat ze het wisten hetzelfde idee. See the results.

Terug bij het hotel nog een laatste drankje bij de bar besteld, ook vandaag om 22u dicht...

Daarna zijn we in de lobby gaan zitten met het spelletje Take 5! erbij, terwijl Jonathan de uitgebreide planning maakte voor morgen.

23u Het is welletjes voor vandaag, naar bed, naar bed. Morgen weer genoeg op de planning staan om de dag mee door te komen.
    Om te beginnen om 8u bij het ontbijt. 😉

Dus voor nu, toedels!

Volle agenda vandaag

May 9, 2023 in Slovenia ⋅ ☁️ 10 °C

Vanmorgen ook weer om 8u aan het ontbijt, want we hebben een boel op de planning staan vandaag!

We gaan ettelijke dingen bij het Nationaal Park Triglav bekijken en Lars wil heel graag naar de Vintgar kloof.

Ik ben benieuwd naar al het moois wat we zouden moeten gaan zien!

Vintgar kloof

May 9, 2023 in Slovenia ⋅ ☁️ 12 °C

Om 10:30u zijn we aangereden richting onze eerste stop. De Vintgar kloof.
    Daar kwamen we 10:45u aan.
    Mooie wandeling gemaakt van 4km in anderhalf uur en hele mooie foto's geschoten. Bekijk zelf maar!

Dat was me toch wel een hele kluif. Maar wel echt mooi om een keer gewandeld te hebben!

Nationaal Park Triglav

May 9, 2023 in Slovenia ⋅ ☁️ 6 °C

Na de Vintgar kloof zijn we richting het nationaal park Triglav gereden naar Chalk lake. Daar konden we niet echt bij komen, omdat dit op een privé terrein stond. Helder blauw water.

Rond 13:40u kwamen we aan bij waterval Periçnik, wat wel een lastige klim had naar boven. Mooie foto's weer gemaakt. Lars, Jonathan en ik (Rox) zijn vervolgens nog verder naar boven gegaan, Bekijk het uitzicht vanaf daar eens! 😲
    Na 45min waren we weer terug beneden bij de auto, waar Marloes op ons aan het wachten was.

Vanuit daar zijn we doorgereden naar Vrsiç, hoog in de bergen (ruim 1600m) en hebben daar bij een berghutje wat gegeten, want rond 16u hadden we toch eigenlijk wel allemaal honger.

Na een uurtje zijn we weer door gereden richting Zelenci (It), natuurreservaat in Podkoren waar een meer was wat vroeger vele malen groter was (was raar om dat in te denken) en ook heel mooi helder blauw bronwater heeft en "thoomps", plekjes in de bodem van het water waar het uit bubbelde.

Als laatste punt zijn we toen naar Lago del Predil bij Tarvisio gegaan, wat ook heel mooi was en met een bunker en kanonnen omgeven.
    Na daar even een tijdje rondgekeken te hebben, want het was toen al inmiddels richting half 7, was het dan toch echt tijd om weer richting het hotel te gaan. Wat een indrukwekkende dag vandaag!

20:30u We arriveren bij het hotel, we gaan allemaal naar onze eigen kamer en doen niet heel veel meer. We zijn er een beetje moe van!

Ik schrijf nog dit stukje en zeg jullie om 22u dan toch ook echt 'Welterusten'! 👋🏻

Helemaal zen

May 10, 2023 in Slovenia ⋅ 🌧 12 °C

Helemaal zen!
    Marloes en ik hebben net een pregnancy body oil massage gehad van 80min. Lekkerrrr. 💆🏼‍♀️ Voor mij (Rox) de eerste keer. Ff lekker op bed chillen, daarna douchen. Ik kan er weer even tegenaan.

Lars en Jonathan zijn in tussentijd een wandelroute gaan maken.

Old Bled House

May 10, 2023 in Slovenia ⋅ 🌧 11 °C

Vandaag helaas na de massage weinig gedaan. De heren hadden besloten om een route te gaan maken (naar Valvasor de bergen in). De route bleek langer te duren dan gedacht, 1u 15min was alleen heen, geen rondje. Daarbij was de route versperd door o.a. omgevallen boomstammem en was het pad ineens verdwenen.
    Rond 14u begon het ook nog eens te regenen.
    Om 15u waren ze weer terug!

Marloes en ik (Rox) hebben in de tussentijd gekeken voor morgen in Postojna wat we daar gaan doen en hoe dit het beste in te plannen. Daarna zijn we rond 14u maar wat gaat lunchen, we hadden eigenlijk toch al wel honger namelijk.

Daarna toen iedereen er weer was, lekker op onze kamer helemaal niks gedaan. Tot 18u... Toen zijn we maar eens gaan kijken wat ons een geschikte eetplek leek.
    Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij Old Bled House. (Credits voor Jonathan 😜) Daar hebben we prima gegeten en werden we geholpen door een Nederlandse dame, handig!

Nu zijn we bij de bar weer spelletjes aan het spelen, 'Koeienkoppen' is momenteel favoriet, tot natuurlijk 22u, want dan sluit deze weer.

Vast het grootste gedeelte van de spullen in de tassen gelaaid, want morgen gaan we weer verder. Op naar het volgende plaatsje!

Nu nog even vlug een update schrijven en dan lekker slapen! 😴