• Day 3

Nationaal Park Triglav

May 9, 2023 in Slovenia ⋅ ☁️ 6 °C

Na de Vintgar kloof zijn we richting het nationaal park Triglav gereden naar Chalk lake. Daar konden we niet echt bij komen, omdat dit op een privé terrein stond. Helder blauw water.

Rond 13:40u kwamen we aan bij waterval Periçnik, wat wel een lastige klim had naar boven. Mooie foto's weer gemaakt. Lars, Jonathan en ik (Rox) zijn vervolgens nog verder naar boven gegaan, Bekijk het uitzicht vanaf daar eens! 😲
    Na 45min waren we weer terug beneden bij de auto, waar Marloes op ons aan het wachten was.

Vanuit daar zijn we doorgereden naar Vrsiç, hoog in de bergen (ruim 1600m) en hebben daar bij een berghutje wat gegeten, want rond 16u hadden we toch eigenlijk wel allemaal honger.

Na een uurtje zijn we weer door gereden richting Zelenci (It), natuurreservaat in Podkoren waar een meer was wat vroeger vele malen groter was (was raar om dat in te denken) en ook heel mooi helder blauw bronwater heeft en "thoomps", plekjes in de bodem van het water waar het uit bubbelde.

Als laatste punt zijn we toen naar Lago del Predil bij Tarvisio gegaan, wat ook heel mooi was en met een bunker en kanonnen omgeven.
    Na daar even een tijdje rondgekeken te hebben, want het was toen al inmiddels richting half 7, was het dan toch echt tijd om weer richting het hotel te gaan. Wat een indrukwekkende dag vandaag!

20:30u We arriveren bij het hotel, we gaan allemaal naar onze eigen kamer en doen niet heel veel meer. We zijn er een beetje moe van!

Ik schrijf nog dit stukje en zeg jullie om 22u dan toch ook echt 'Welterusten'! 👋🏻