Škocjan grotten

May 12, 2023 in Slovenia ⋅ 🌧 13 °C

Om 8u vanochtend afgesproken om te gaan ontbijten, zodat we daarna op tijd door konden naar de Skocjan grotten.
    We wilden eigenlijk de toer van 10u hebben. We kwamen uiteindelijk om 10:15u aan, dus hebben we die van 11u genomen.
    Van te voren nog even het museumpje bezocht en om 10:50u klaar staan.

Eerst nog een klein stukje naar de ingang van de grot lopen en dan kan het spektakel beginnen. 🙃

Na anderhalf uur hadden we de toer gehad en kon je kiezen om met de lift weer terug te gaan of nog een route te wandelen van 40min extra, waar je een gedeelte bewandelde waarbij het 'dak' van de grot ooit is ingestort.
    Marloes is met de lift terug gegaan, want die route was met name omhoog en Jonathan, Lars en ik (Rox) hebben deze route nog wel gewandeld.

Daar is nog flora te vinden van voor de ijstijd en uit de mediterraanse tijd. De temperatuur en luchtcirculatie is daar zo , dat er asperges groeien. 😯

Wauw! 😍
    De Postojna grotten waren mooi, maar deze was zeker stukken indrukwekkender.! 📸 Blij deze niet gemist te hebben. Goed gevonden nog, Jonathan! 👏

13:25u en we zijn op weg naar ons Holiday Resort bij de Plitvice meren (HR).

Kmalu se vidimo Slovenië,
    (Tot ziens) 👋🏻