Hong Kong day 1

September 27, 2016 in Hong Kong ⋅ ☀️ 34 °C

Efter att ha haft en lugn och bra flygtur (enligt mig, Tang delade dock inte riktigt samma erfarenhet då han tyckte resan tog fruktansvärt lång tid) landade vi cirka 07 i Hong Kong. Vi skaffade oss lite olika kort, ett som man laddar med pengar för att kunna åka tåg samt på vissa restauranger även äta på. Flygplatsen ligger som ute på en ö så vi fick ta tåget in till centrum där vi var säkra på att vi kunde gå cirka 2 kilometer till hotellet. Men våra planer ändrades snabbt så fort vi kom ut ur tågstationen då det var 32 grader och solen stekte... vi fick ta tåget vidare två stationer och på börja letandet efter hotellet från lite närmare avstånd istället! Efter att ha gått cirka 20 minuter var det så varmt så jag höll på svimma, att gå där med 10 kilo på ryggen kändes inte så idealt. Men tillslut hittade vi hotellet och ställde ifrån oss väskorna för att sedan gå ut och leta mat, det blev thaimat! Resten av dagen blev väldigt stillsam då vi gick tillbaka till rummet för att ta en nap på några timmar. Vi tänkte att det var bäst att gå ut och se stan lite mer på kvällen för då lär det ju vara svalare! Jo tjena... 33 grader var det på kvällen, gick inte att gå några längre sträckor utan att man behövde gå in på någon affär för att svalka sig. Vid midnatt så somnade vi.Read more