Hong Kong day 2

September 28, 2016 in Hong Kong ⋅ 🌙 28 °C

Vaknade cirka halv elva och när jag tog fram mobilen och kollade väderprognosen över dagen kände jag att det fanns hopp denna dag. Idag var det bara mellan 31-32... så efter ett tag drog vi oss ut och letade efter ett ställe att äta på. Senare på dagen gick vi till Victoria harbour och tog lite bilder för att sedan ta färjan över till själva hongkong. Det stod en varningsskylt innan vi klev på färjan då det var signal nr 1 för typhoon men det gick bra ändå. I själva hongkong stannade vi inte så länge då det knappt finns något att se eller göra så efter cirka 20 minuter blev det en returbiljett, menmen biljetten kostar cirka 3 kronor så det var väl inget att grina för. När vi väl kom tillbaka så stannade vi kvar vid hamnen och inväntade en lightshow som skulle vara klockan åtta. Vi hade också stora problem när vi skulle ta bilder när det började skymma för Tang blev aldrig nöjd med bilderna som jag tog på honom medan dom han tog på mig blev ljusa och bra. Tillslut så kom han på varför "men åh, du är ju vit, inte undra på att du syns mer...". Skrattar än. Nu har vi nyss kommit in på hotellrummet och det ska bli skönt att vila fötterna lite. ByebyeRead more