Good evening Taiwan!

October 2, 2016 in Taiwan ⋅ ⛅ 30 °C

Denna morgon stod klockan på 6:00... det var bara att bita ihop och kliva upp då vi egentligen hade ganska bråttom till flygplatsen ifall vi skulle hinna köpa frukost innan också. Även om vi kom iväg i tid så blev det stressigt på slutet och kom precis till the final call. Flygresan till Taipei gick på cirka 1 timme och 30 minuter och hann knappt blinka innan vi landade. När vi lyfte så varnade dom för att det kunde bli lite problem då vi skulle flyga genom en typhoon, men det var inga problem alls.
    Väl på flygplatsen i Taipei så fick vi vänta att tag på att Andy skulle komma och åka buss tillbaka med oss till Taichung. 32 grader var det när vi landade, hade hoppas på lite svalare menmen. När vi klivit av bussen i Taichung så hämtade Andys pappa upp oss och körde oss hem. Vi pustade ut och vilade lite efter all bäring av väskorna men vid cirka 18:00 åkte vi till en jättefin restaurang för att äta något som heter Beijing duck, hur gott som helst! Efter vi var otroligt mätta och nöjda gick vi ut och kollade runt i centrum för att sedan avsluta med att kolla in deras opera house, väldigt fin byggnad som precis blev färdigställd, lägligt! På vägen hem köpte vi watermelon juice och sen blev det sovaa, godnatt