Satellite
Show on map
  • Day 5

    Last day in Hong Kong

    October 1, 2016 in Hong Kong ⋅ 🌙 26 °C

    Klockan 10:59 slog vi igen dörren till vad vi har kallat hem de senaste dagarna. Vi begav oss iväg till ett annat hostel då vi inte kunde stanna på det andra på grund av att det var fullt. Så nu har vi ett mycket finare och fräschare rum, men lika litet som det förra. Det första vi såg när vi kom in i receptionen var dalahästar, då kände vi oss som hemma. Då det har åskat och regnat i mängder under natten har vi haft svårt att sova, så det första vi gjorde när vi kom in på nya rummet var att vila. Till slut kickade hungern in och vi gick ner och köpte nudlar som vi tog med upp på rummet. Efter cirka en och en halv timme känner jag hur högra sidan av min underläpp svullnar upp mer och mer. Efter mycket googlande och frågande av mamma så slutade det med att jag tog en allergitablett och la mig och vilade igen. Det tog inte långa stunden innan svullnaden försvann och jag vet fortfarande inte vad det berodde på.
    Vid 8 så gick vi ut för att kolla på fyrverkerier vid hamnen då Hongkong "fyller år" idag. I över 20 minuter dundrade det på, men tyvärr stod vi lite dåligt till så det var svårt att se allt.
    Det enda som fattas nu är att duscha och packa allt igen då vi måste upp 6 imorgonbitti för att bege oss till flygplatsen. Tack för denna gång Hongkong, jag blev inte besviken.
    Read more