Satellite
Show on map
  • Day 14

    Last day in Taiwan

    October 10, 2016 in Taiwan ⋅ ⛅ 24 °C

    Vid 12 lämnade vi vårt rum för att bege oss till ett hostel där vi endast ska sova en natt, vi bytte då vi inte behövde ett rum för tre personer längre då Andy inte ska sova kvar i Taipei. Det nya stället vi skulle bo på låg på samma gata bara lite längre ner, så det var skönt att slippa förflytta sig så långt. Vi lämnade väskorna där och tog tunnelbanan till Taipei 101 för att kika där, dock var vi aldrig upp då det var jättemycket folk och sikten skulle säkerligen vara väldigt dålig då det regnade (som vanligt då...). Vi tog tunnelbanan vidare och kollade på lite olika byggnader, så som en memoar för en president. Var även till huset där den nuvarande presidenten arbetar, Taiwans version av vita huset! 😁 vid den här punkten var vi rejält hungriga så letade på lite Street food. Mätta och belåtna så gick vi tillbaka till hostelet då det var gångavstånd, vi vilade i cirka en timme innan jag och Andy åkte till en nattmarknad, Tang följde inte med då han var så trött på regnet. Jag och Andy stannade där i någon timme innan vi tog tunnelbanan tillbaka och jag sa hejdå till honom då han skulle tillbaka till universitetet. Jag gick tillbaka till rummet och vi bokade en shuttle bus för imorgon då vi ska upp i luften igen! Jag följde med Tang och han köpte lite mat som han tog med tillbaka och åt i receptionen. Då fick vi sällskap av en ytterst pratglad spanjor som bott i Taipei sen i mars. Det roliga var att jag har sagt i flera dagar nu att jag har fått en bränna, men varken Tang eller Andy håller med, och spanjoren öppnade konversationen med: oj! Jag trodde jag var vit, men titta på dig!
    Hmm...
    Efter att ha pratat med honom i runt en timme så gick vi upp på rummet och min plan var att sova men på detta hostel så bor det flera olika personer i samma rum och vi delade rum med en sydkorean. Vi hejade men han verkade väldigt blyg så trodde inte han ville prata. Jag och Tang skämtade om att jag skulle gå fram och prata koreanska med honom och hade väldigt roligt åt detta. Men medan Tang var nere i receptionen för att kika lite så började koreanen prata, och när Tang kom upp igen fick han en shock då vi satt på golvet och pratade. Tang satt sig med och pratade, 3 timmar (!!) pratade vi och somnade först runt 4... Syns imorgon!
    Read more