• Day 15

안녕 Korea!

October 11, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 18 °C

Uppstigning vid klockan 8 för att äta frukost då det ingick på vårt hostel. Vid klockan 10 kom det en bil och hämtade oss och körde oss till flygplatsen. Allt flöt på bra och vi satt och tog det lugnt i loungen samt åt lite innan det var dags att kliva på planet till Korea vid 12:30 tiden. Det tog cirka 2 timmar sedan var vi på sydkoreansk mark! Vi hämtade väskorna, fixade simkort samt tog ut pengar, sen satt vi oss på tåget in till Seoul då flygplatsen ligger cirka 50 minuter med tåg ifrån Centrum. Vi tog där tunnelbanan vidare och började söka efter vårat hostel. Det heter Nanu guesthouse och ligger i Hongdae. När vi väl kom dit var klockan runt 7 och vi vilade en stund innan vi gick ut och sökte efter mat. Det blev grillad kyckling i massor! Mer intressant än så blev inte dagen då vi var väldigt trötta så vi gick tillbaka till rummet och bara tog det lugnt. Imorgon får det bli mer sightseeing!
    Juste vi hittade även på sibylla här, väldigt oväntat!