Exploring Seoul

October 12, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 17 °C

Vi tog en sovmorgon och åt en sen frukost för att sedan ge oss iväg mot tunnelbanan. Vi besökte city hall samt andra riktigt fina ställen, ett otroligt färgstarkt land som gör sig lite extra fint på bild. Efter att ha gått runt i flera timmar var det dags att leta efter lite street food, det blev först friterad kyckling då det är ett säkert kort. Vi gick och gick och kom tillslut till en marknad där vi ännu mera, bland annat något som liknade en pannkaka med Nutella, banan och corn flakes i. Gott men väldigt kladdigt, efter några sekunder hade jag hela händerna samt ansiktet full i choklad. Vi köpte lite "nödvändiga" grejer så som en liten tvättkorg och ett handdukshårband.
    Väl tillbaka i rummet möttes vi av en drös 10-12 åringar som var ivriga på att hälsa på koreanska. Gulliga tyckte vi i början, men det ändrades snart då dom höll igång hela kvällen och omöjligt att komma in på toa då alla skulle duscha, jaja större problem hade man väl kunnat haft. Nu är det sent och jag ska sova! Godnatt