Satellite
Show on map
  • Day 22

    Korea day 8

    October 18, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 22 °C

    Vi fick lov att byta rum då vi bokade in en dag till på samma guesthouse, så denna gång var det endast vi i rummet, rätt skönt ändå. Så vi gick upp vid 10 för att checka ut och sedan direkt checka in igen, så kan man ju också göra haha... vi gick ut på matjakt och jag fick äntligen prova pork cutlet och det var så gott! Med brist på saker att göra åkte vi till Myeong-dong igen och kollade runt men vi behövde vara hemma tills 18 då Tang skulle ha en jobbintervju via Skype klockan 19. Jag blev utslängd från rummet då han inte ville ha några åskådare... Så jag gick ner i allrummet och satt mig och det tog cirka 2 minuter så fick jag umgänge, det är det som är så otroligt bra med guesthouses då de flesta är väldigt pratsamma och basic. Denna gång var det dock en från personalen och vi satt och prata säkert 2 timmar innan vi bestämde oss för att spela lite spel. Vi började med Uno och kom överens om att förloraren köper soju som vi ska dela på. Förvånansvärt så vann jag på något höger och vi vandrade till närmaste 7-eleven och köpte soju och snacks. Med tanke på att jag trots allt är halvfinne har jag ju ett rykte att leva upp till alkoholmässigt och jajemensan det gjorde jag, nu kan ni vara stolta! Vi spelade allt från jenga till dart till något piratspel, med tanke på att jag vann nästan hela tiden behövde jag dock inte dricka så mycket. Vid cirka 2 tiden la vi ner spelandet. Nu ska jag sova som vanligt, så syns!Read more