Fish market in Busan

October 21, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 18 °C

När vi vakande så gick jag, Tang och han från Belgien till en fiskmarknad som ligger här i Busan. Personligen tyckte jag det var äckligt att se alla skaldjur, bläckfiskar, ålar som var överallt men samtidigt var det väl intressant. Vi gick in till ett ställe som lagar maten du köper på marknaden, så vi gick in och försökte beställa, men han hade svårt att förstå vad vi ville ha, så tillslut sa vi: vi är fattiga turister som vill testa all möjlig koreansk seafood. Han som jobbade där fattade då direkt vad vi menade och begav sig iväg för att fixa maten. Till och med jag tyckte att maten var okej och vi gick därifrån mätta. Kollade runt på marknader och bokaffärer innan vi skiljdes åt och jag och Tang gick till en gammal by som ligger som uppe på ett berg. När vi väl kämpat oss dit så var det värt det, jättefin miljö och utsikt! Vi tänkte ta en annan väg tillbaka, men det var nog det största misstaget vi gjort... vet inte hur lång tid det tog innan vi tillslut kom ner, vi gick tydligen runt hela berget... När vi kom tillbaka var vi fryssna och hungriga så vi tog oss lite nudlar innan vi tog en kort nap. För att vid 10 tiden gick vid ner i allrummet/baren och drack oss lite varmare haha... vi och cirka 7 till gick till en bar och sedan vidare till en klubb. Det var kul men föredrar faktiskt att gå ut i Seoul, mer drag där! Nu är klockan 5 på morgonen så ska äntligen sova, godnatt!Read more