Satellite
Show on map
  • Day 25

    Exploring Busan

    October 21, 2016 in South Korea ⋅ ⛅ 18 °C

    Detta blev en dag då vi bara kollade läget i Busan, kollade på marknader och så vidare. Kan tillägga att jag gick runt och log i flera timmar då en gammal tant kallade mig fin. Hon sa det på koreanska så det var väl tur jag lärt mig dom viktigaste orden.. ;) Vi delar rum med 8 andra personer denna gång och det är inga problem alls. Ett jättefräscht guesthouse förövrigt, känns som vi bor på värsta lyxhotellet nästan haha. Vid 9 tiden blev vi hungriga och när vi var påväg ut så frågade en från Filippinerna och en annan från Belgien om dom kunde följa med ut och äta, så vi blev fyra istället, jättetrevligt! Det blev friterad kyckling och lite side dishes. När vi kom tillbaka till guesthouset så satt det en del folk nere i allrummet/baren så vi satte oss med och tog en öl. Jag som egentligen inte ens gillar öl, men ölen här smakar i princip endast vatten så den är faktiskt god tycker jag haha.. När dom andra gick ut till en bar så gick vi och la oss istället, det fick räcka för idag tyckte vi. Vi hänger på imorgon istället! Godnatt :)Read more