• Day 15

The beach

February 26, 2016, Laccadive Sea ⋅ ☀️ 32 °C

Nehéz az élet :-)! ... Ma azért ledöbbentem. Csak álltam a parton, lábam a vízben, és nehezen hittem a szememnek. Engem lenyugoz ez a szinvilag, pedig evekkel ezelott nem szerettem a keket. Aztan osszeszedtem minden eromet es megmartoztam a türkisz-vízben. Hadd ne mondjam, csodalatosan selymes es oleloen meleg a tenger errefelé... Ami a Maldivot illeti, fontos megjegyezni, hogy par evvel ezelottig csak resort szallodakban lehetett megszallni, viszont 2009 utan engedelyeztek, hogy a lakott szigeteken vendeghazakat/hoteleket mukodtessenek, igy gyakorlatilag megfizetheto aron lehet itt nyaralni. Maafushi az uttoroje ennek, itt van a legtobb vendeghaz, es ahogy a pelda is mutatja, folyamatosak a tovabbi epitkezesek. A szigeten ugyanakkor be kell tartani helyi oltozkodesi szabalyokat es alkoholt sem lehet fogyasztani. Persze kivetelek mindig vannak, itt is all a part mellett egy etterem hajo, ahol mereg dragan lehet fogyasztani barmit, amire a kedves vendeg megszomjazik. Ami pedig a ruhazkodast illeti, bikiniben csak az arra kijelolt strandon lehet lenni, egyebkent pedig keretik nem kihivoan oltozkodni... persze nemelyik orosz kolleginanak ez itt sem jon ossze. A sziget alapvetoen azert egyszeru es szegenyes, helyenkent komolyan szemetes is, de sajnos ez a problema a legtobb forro eghajlatovi paradicsomra jellemzo. Azert kivancsi lennek, hogy a szemet hany szazalekat okozzuk mi, turistak es mennyit a helyiek. Ami a a programlehetosegeket illeti, par oras vagy egesz napos sznorizasra, halaszasra, buvarkodasra, resort latogatasra el lehet kirandulni, tok jo arakon. Talan mi is elemgyunk uszkalni a capakkal holnap.
    A parti uton van egy nagy vizisport bazis. A helyi arcok hatalmas hangfalakbol nyomatjak a modern elektronikus zeneket, megjelenesukben pedig leginkabb Bob Marleyt idezik... erdekes keveredes ez is. A nok itt tenyleg fejkendot viselnek, de tobbseguk csinos, ekszert hord es okos telefonnal jarkal. Tobb izben lattunk ferfit- feltehetoen- tobb feleseg tarsasagaban... en ezt nem ertem, de ha nekik jo!... Szoval nem ugy tunnek, mint akinek nagyon rossz lenne, vagy arra vagynanak, hogy minden aron emancipalodjanak.