• Day 1

Utazás

June 14, 2017 in Montenegro ⋅ ☀️ 29 °C

Néha még mindig olyan bizarr belegondolni, hogy pár óra alatt a világ egy távoli pontján találhatod magad. Így van ez akkor is, mikor csak 800-900 km-t ugazol egy óra leforgása alatt... Isten hozott a Balkánon! Erre a déli kis országra rég kíváncsi voltam...persze most nem fogjuk bejárni, csak ízelítőt kapunk belőle. Podgoricától egy bő óra Budva: hegyeken és a Skodra tavon keresztül vezet az út. Elég sötét volt, mire ideértük, így nem tudtunk a panorámában gyönyörködni - talán nem is baj, mert így nem lettem rosszul a szerpentínen. Ami viszont még a sötétben is feltünk, hogy Dubrovnik régióhoz képest sokkal kisebb a forgalom és kevesebb a fényszennyezés, vagyis sokkal kevesebben élnek/vannak a partszakaszon... Szállásunk nagyon kellemes, főleg ennyi pénzért (15 Euro/nap/fő). Az óváros kellős közepén. Apró sikátoros kis utcák kanyarognak a vár falain belül. Kinéztünk a partra is : egy pár mega nagy yacht parkol a kikötőben. Éhesek voltunk, estr megvacsiztunk. Nem volt rossz, de jó sem, viszont megtanultam, hogy itt az eszpresszó az risztretto.
    Gyakorlatilag este bolyongtunk egy jót, bekandikáltunk a sarkokba és vártuk a reggelt, hogy kezdődjön a strandszezon.