Op de koffie bij de koninklijke familie.

April 24, 2022 in Denmark ⋅ ⛅ 9 °C

We fietsen naar Amielenborg waar de koninklijke familie resideert. We zien ze niet, de vlaggen hangen er wel, ze zijn thuis! Voor we echt op de ☕ willen ( er is geen hek zoals in Nederland, je kunt lopen tot aan de voordeur... 🏫) vindt de wisseling vd wacht plaats. Alle 18 jarigen van Denemarken worden opgeroepen voor dienst. Ben je gemotiveerd en ben je fysiek en geestelijk gezond, dan kun je o. a. onderdeel uitmaken van de wachten van het koninklijk huis. Ook meisjes kunnen hiervoor kiezen. Strak in het gelid marcheren zij voorbij... Tijdens het wisselen vindt er een overdracht plaats. Dit gaat via de oortjes die zij allemaal dragen. Na de wisseling van de wacht stappen we op de fiets richting de Gefion fontein. Deze staat droog. Wij niet... Ondertussen regent het al even 🌧️🌧️
    Gelukkig niet te hard..... Na de Gefionfontein gaan we naar de kleine zeemeermin. Die hadden we al gezien, wel even een foto gemaakt van de vuilstortplaats 🤔.
    Bijzonder hieraan is het feit dat zowel een skipiste (borstelbaan) als klimwand onderdeel hiervan uitmaakt. Hoezo multifunctioneel? 😃🏂⛷️