Satellite
Show on map
  • Day 10

    Dag 10-Jićin 2.0

    August 14, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 19 °C

    Vandaag was het een halve rustdag. We hadden besloten uit te slapen en daarna wel te zien wat we zouden doen. Ik heb heerlijk geslapen tot 10 uur. We hadden daarna besloten om nog eens naar Jicin te gaan, om nog wat souvenirtjes en edelstenen te halen. Hans zou ons daar afzetten zodat wij rustig konden rondneuzen en hij de boodschappen kon halen. Perfect plan!

    In Jicin hebben we weer effies lekker de toerist uitgehangen en zijn we van winkeltje naar winkeltje gehopt. Hierbij ben ik weer mooi geslaagd voor wat souvenirtjes. Ook Julia is geslaagd voor een spaarpot, want zij gaat sparen! 🤪

    Toen liepen we door naar het winkeltje waar we graag nog even heen wilden: de edelsteen winkel. De eigenaar is een norse man die een beetje Duits kan maar vooral heel goed kan zuchten elke keer dat er een klant binnen komt. We denken zelf dat ie gewoon levensmoe is, maar goed wij hebben hem wel mooi weer aan z’n dagelijkse omzet geholpen.

    Hierna gingen we terug naar het huisje na een korte pitstop gemaakt te hebben voor weer zo’n heerlijke bak met kapsalon. Die hebben we wel in het huisje opgegeten. Hij blijft lekkerder dan thuis😋

    We hadden allemaal even een momentje van rust nodig, dus ik besloot in m’n kamer even uit te rusten waarna ik in slaap viel tot het tijd was voor het avondeten. We zouden weer mini pizza’s maken met de pizzarette, jam.

    Hans en Yvonne hebben nog even gekletst met de eigenaar van dit huisje. De man is 76 jaar oud en woont hier alleen. Zijn naam was bekend maar zijn we weer vergeten🤭 Ook heeft hij ons geholpen het wespennest bij het huisje uit te roken. Dit vond ik een zeer goed idee😇 De man is heel aardig en gastvrij. Hij heeft al een aantal keer een wasje voor ons gedraaid, hij geeft gul allemaal borreltjes (vooral aan Hans) en wanneer wij weg zijn let hij op onze spullen.

    Na het avondeten bleven we nog even bij het haardje zitten buiten maar het werd erg koud, waardoor de man ons weer hielp om de open haard in het huisje aan te zetten. Hans kan het nog steeds niet geloven dat we midden in de zomer bij de open haard hebben gezeten. Toch is het zo. Mijn borreltje was een beetje sterk, dus werd ik al gauw een beetje slaperig. Toch hebben we wel nog gezellig de avond bij het haardje doorgebracht.

    Op dit moment ligt Hans lekker te snurken in het kamertje naast me. Als ik het kon opnemen zou ik het doen. Het is heel lachwekkend; het lijkt soms wel op een soort varkentje🤣hiervoor heeft hij nog even een wesp gedood in de kamer van Julia. Hierdoor lig ik toch niet helemaal comfortabel op het moment, maar dat gaat gauw genoeg weer over. Nu is het tijd om lekker te gaan slapen🤗
    Read more