Satellite
Show on map
  • Day 11

    Dag 11-Zámek Hrádek u Nechanic

    August 15, 2019 in Czech Republic ⋅ ⛅ 19 °C

    Een hele mond vol dus. Wij gingen vandaag naar een kasteel! Eigenlijk zouden we zonder enige kennis langsgaan dus het zou een verrassing zijn.

    Het viel gelukkig niet tegen! Wel was het even lastig met vinden, maar wederom dankzij Apple maps hebben we het kunnen vinden. Het was een erg mooi kasteel. Knalrood en groot was het. We hadden een beetje moeite met vragen in hoeverre we echt een tour moesten nemen, maar gelukkig was er een vrouw die Nederlands sprak! Wat een geluk. Dankzij haar kregen we duidelijkheid. We zouden de tour van 45 minuten volgen met behulp van een boekje waarin alles vertaald was in het Nederlands voor ons, omdat de gids alleen Tsjechisch zou spreken. Dit was voor mij persoonlijk goed te doen en dankzij een paar woorden die ik dan net kon oppikken begreep ik waar de gids ongeveer was met haar verhaaltje.

    We kwamen binnen in de entree waar we snel doorgingen naar de ridderzaal. Heel mooi allemaal. Het was echt een ouderwets kasteel. De ruimte die ik het mooist vond was de gouden zaal. Deze kamer had verguld behang en een prachtig plafond. Bizar om te bedenken dat daar echt families hebben gewoond. Ook vond ik de bibliotheek leuk, waar er geheime deuren leidden naar andere ruimtes van het kasteel.
    De tour eindigde voor ons in een soort mini kapel. Deze vond ik echt prachtig. Ook stond er een marmeren wijwaterbak die stamde uit het jaar 900😳

    Na de tour hadden we nog even wat drankjes gedronken en zouden we onze terugweg weer vervolgen, waarbij we een weggetje hebben gereden waar we het liever niet over willen hebben. Wat werden we door elkaar geschud door dat onverharde weggetje...

    Bij de Tesco zouden we gaan avondeten in het Chinese restaurant, nadat we boodschappen hadden gedaan. Hierbij kon ik het niet laten om een badjas te kopen. Ik zat er al de hele vakantie mee te knuffelen en ik moest hem gewoon hebben.

    Hierna riep de eend ons🦆 Yvonne en Julia hebben gesmuld ervan, terwijl Hans en ik ons focusten op vlees en ik dan specifiek op de noodles😋 Voor een habbekrats kun je daar eten en drinken en het zijn heerlijke gerechten.

    Eenmaal thuis aangekomen besloten we om een spelletjes avond te houden. Ook had ik een leuke challenge in het leven geroepen; de stacking challenge. We hebben onze telefoons opgestapeld (met geluid aan!) en op de hoek van de tafel gelegd. De persoon die als eerst z’n telefoon zou pakken zou verloren hebben en in ons geval morgenochtend het ontbijt maken! Durven jullie te raden wie van ons drieën (Hans deed niet mee want hij kijkt toch nooit op z’n telefoon) verloren heeft?😂

    Verder hebben we lekker ouderwetse spelletjes gedaan. We hebben een aantal potjes Triominos gespeeld waarbij ik best wel op dreef was💪🏻 en ook hebben we nog gepest met mijn meegebrachte kaartenspel. Hierbij was Julia toch wat meer succesvol.

    Morgen zal ik laten weten wie er het ontbijt heeft moeten maken😋
    Read more