El Remate: El Sot’z eco-lodge🌱🦎🐸🐍

April 15, 2022 in Guatemala ⋅ ⛅ 31 °C

Vanwege de feestdagen was alles volgeboekt. Dus van 14 april tm 17 april moest ik een airbnb boeken. Achteraf ben ik er eigenlijk heel blij mee. Ik had een heerlijke kamer en er was een zwembad. De eigenaren Maria en Luis hebben super voor mij gezorgd. Ik heb lekker gezond, gezwommen en lekker gegeten. Dus helemaal tot rust kunnen komen. Zondagochtend heb ik nog een korte wandeling gemaakt bij biotopo Cerro de Cahuí. Klein rondje, mooi uitzichtpunt. Toen opgehaald door Luis. Bij mn kamer nog even gedoucht aangezien ik maximaal heb gezweten. Toen heeft Luis mij naar mijn volgende hostel gebracht aan de andere kant van het meer op Flores eiland.

Over Maria en Luis: ze konden best goed Engels! Luis is 40 jaar piloot geweest. Eerst in de luchtmacht van Amerika, toen Guatemala en toen commercieel voor Avianca. Ook heeft onze Luis een bachelor, 3 masters en een phd. Deze man heeft zeker niet stil gezeten. Terwijl hij zoveel weg was heeft Maria in 40 jaar dit plekje opgebouwd. Beetje bij beetje bouwde ze er huisjes bij. Het is echt haar plekje, en het is een echte hardwerkende zakenvrouw. Ze hebben 3 dochters. Ze hebben zo heerlijk voor mij gezorgd en zijn zo ontzettend lief voor alle gasten die ik voorbij heb zien komen.