Satellite
Show on map
  • Day 66

    León, stad 💃🏽🍹

    April 23, 2022 in Nicaragua ⋅ ⛅ 30 °C

    Wat is León een leuke stad! Zaterdagochtend hebben Anne en ik zelf een rondje gelopen en zijn we naar een kunstmuseum gegaan. Om 4 uur hadden we een free walking tour. Dit was echt super interessant. Tijdens de tour mag je ook de kathedraal op om over het dak te lopen. Vanaf hier kon je alle andere kerken en de omliggende vulkanen zien. Aan het einde van de tour vroeg Johanna (Zwitserland) of de gids ook nog wat kon vertellen over de huidige situatie. Dit kon wel maar dan kon niet overal. Ik had al wel wat gelezen over het land maar wat bizar. In het kort: De overheid heeft tijdens de laatste verkiezingen een aantal wetten ingevoerd waardoor de tegenpartij in de gevangenis zat tijdens de verkiezingen en mocht men niet op hun stemmen. We waren heel dankbaar dat hij het ons wilde vertellen.
    Erna heb ik met Johanna en een ander meisje (weet haar naam niet meer) bij een super lekker streetfood tentje gegeten. Zondagochtend ging ik vulkaanboarden: zie andere footprint. En de rest van de middag rustig aan gedaan. Maandag had ik met Luke (Zuid-Afrikaans) afgesproken om de vulkaan Telica te beklimmen: zie andere footprint. Maandagavond was er een trivia quiz. Die we op het nippertje verloren hebben haha. Maar het was wel heel gezellig!
    Read more