Satellite
Show on map

Calgary (auto gekocht!!) 🚙

July 20 in Canada ⋅ ☀️ 21 °C

Woensdag 20 juli

Ik heb een auto gekocht!! Een 2010 dodge grand caravan. Ze was te betalen door wat hagelschade (hail damage), dus ik heb haar liefkozend Hailey genoemd ♥️🤗 Het idee is dat ik hieruit ga kamperen.

Hoe gaat een auto kopen in Canada? Schijnbaar zonder de moderne technologie.
    1. Koop auto
    2. Ga naar verzekeringsmaatschappij voor een prijs en dan zeg je ja of nee, ze maken een contract en dan moet je naar het kantoor om of voor het volle jaar te betalen, of een betalingsformulier op te zetten met je bank (bankformulier moet je ook eerst fysiek ophalen bij je bank).
    3. Ga naar een ‘registry’ - je auto registreren op jouw naam en dan krijg je een jouw eigen kentekenplaat.
    4. Ga terug naar de plek waar je je auto hebt gekocht met alle papieren en kenteken. Schroef kenteken op auto en klaar.

Wat. Een. Gedoe. 😅
    Daarna van donderdag t/m zaterdag rondrijden en spullen bij elkaar verzamelen. En Hailey een goeie poetsbeurt gegeven.
    Zondagochtend krijgt ze nog een beurtje bij de garage.
    Het idee is om eerst over Edmonton naar het noorden te rijden. Sharon is in Canada, dus die kan ik hopelijk aan het einde van de week meeten. En dan doorrijden naar Vancouver/Vancouver Island!!

Leuk hoor meisje geniet ervan 💋💋

7/24/22Reply

Ik verheug mij op Vancouver

7/24/22Reply

Wordt wel een aardige rit naar Vancouver en weer terug naar Calgary [Jacomien]

7/25/22Reply

Komt helemaal goed haha! En is het waarschijnlijk dubbel en dwars waard 🤞🏼🤞🏼

7/25/22Reply