Satellite
Show on map
  • Day 60

    •7• Whistler 🚐🏔🛞

    August 4, 2022 in Canada ⋅ 🌧 13 °C

    Woensdag 3 augustus, donderdag 4 augustus en vrijdag 5 augustus

    Nadat ik was aangekomen in Whistler ben ik naar een gratis kampeerplekje gereden. Bij toeval moest ik mijn auto verplaatsen en kreeg ik de melding ‘low tire’. Dus ik naar buiten en je hoorde een band leeglopen. Meteen googlen en er was in het dorp zelf wel een kampeerplek met net daarbuiten een garage. Dus ik daar voorzichtig heen gereden. Mooie camping, pittig duur wel.. dus lekker lang 2 keer onder de douche gestaan. In de ochtend naar de garage, tasje ingepakt. Een koffietje gedaan op de Olympic plaza en daarna een wandeltour gedaan door Whistler. Het is echt nog een heel jong stadje! Heel leuk gedaan. Toen in de bieb wat administratie gedaan.

    Einde dag belden ze dat ze de banden moesten bestellen en ze er de dag erna zouden zijn. Gelukkig was Sharon ook in Whistler aangekomen. Dus kon bij hun op de bank slapen voor een nachtje. Terwijl ik weg liep bij de garage liep er trouwens een beer bij de weg! 😱

    De dag erna ben ik naar het museum van de first nations uit dit gebied geweest. Heel interessant hoe zij hier met de natuur omgingen en er gebruik van maakten. Een groot deel van hun cultuur in deze omgeving zijn kano’s. Er zijn hier veel meren, rivieren en ook over de oceaan reisden ze van stam naar stam. Heel interessant. Daarna een kleine wandeling gemaakt rond Lost lake om er vervolgens even te zwemmen (had uiteraard mijn bikini mee ;)), en te zonnen.

    Toeeeeen belde de garage. Slecht nieuws. De leverancier had de verkeerde banden geleverd en ze waren dicht in het weekend. Ze hadden de banden zo goed mogelijk gedicht, dus ik kan er mee rijden. Maar liever zsm vervangen. Ze hadden al wel vooruit gebeld voor me, naar wat garages in Squamish, de meesten hadden pas plek of dinsdag of ook de banden pas op dinsdag. Even van slag wel. Er was een gratis slaapplek langs de snelweg, dus ik was daar heen gereden. Lekker gegeten met uitzicht en even tot rust komen. Toen besloten dat ik gewoon lekker 3 dagen in Squamish blijf, daarna 2 daagjes Vancouver en dan pik ik Sharon en Bas op in Vancouver :) en dan kust omhoog, in het noorden bij Vancouver Island de ferry pakken en terug naar beneden rijden. (Is het plan voor nu).

    Vandaag: zaterdag: wasdagje, douchen (kan bij dezelfde plek) en ontspannen :)
    Read more