•10• Nanaimo 🚐👯‍♀️⛴

August 11, 2022 in Canada ⋅ 🌙 19 °C

Donderdag 11 augustus op vrijdag 12 augustus
    Jingeplot campground

Om 22:40 hadden we de ferry. Deze was helaas vertraagd, dus uiteindelijk kwamen we rond 00:45 bij de camping aan. De eigenaar zou een briefje ophangen met mijn naam en welk plekje, er hing alleen niks.. dus we zijn maar gewoon de camping op gereden en hebben zelf een plekje gezocht. In de ochtend meteen naar de receptie (ik moest plassen en je had een code nodig om in het toiletgebouw te komen). De man was heel verontschuldigend en blij dat we zelf een plekje hadden gevonden. We hoefden niet te betalen voor de nacht en kregen zelfs douchemuntjes erbij. Heel lief haha.

Daarna langzaam opgestart en onze trip begonnen om langs de oostkust te rijden. Heel raar om weer vooral zee te zien en strandjes. Veel kleine vissersdorpjes. Onze enige stop voor de dag was een marktje waar geiten op het dak zouden staan! En het klopte nog ook. Als dat nog niet top was, hebben we ook een Nederlands winkeltje gevonden!! Eeeeeen een klein beetje drop gekocht en Calve pindakaas uiteraard.

We waren nog best moe van de afgelopen nacht dus op tijd een kampeerplekje zoeken. We waren een beeeetje vergeten dat het weekend was en schijnbaar was het ook nog het laatste weekend van de zomervakantie van de Canadezen. Dus even zoeken maar toen een prachtige camping gevonden in Courtenay: Seal Bay RV Park. Hier blijven we 3 nachtjes.