Canada

• Dag 54

•4• Hinton dag 1+2 🚐👯‍♀️

29. juli 2022, Canada ⋅ ⛅ 23 °C

Donderdag 28 juli en vrijdag 29 juli

Donderdagavond met Sharon afgesproken! Zij is met haar vriend Bas (en sinds 2 dagen verloofde) en haar ouders (Ella en Patrick) op reis. Ik mag op de parkeerplaats staan voor 4 nachtjes!! Lekker :) heel leuk weer en veel bijkletsen!

Vrijdag een dagje naar Lake Maligne [muh-leen]. Hier zou veel wild rondlopen. Een kleine wandeling gemaakt en daarna in het meer gezwommen terwijl Sharon haar ouders een boottocht maakten.

Dieren gezien: hertje, elk, nerts, greyjay

• Dag 55

•4• Hinton dag 3+4 🚐👯‍♀️🐻

30. juli 2022, Canada ⋅ ⛅ 27 °C

Zaterdag 30 juli en zondag 31 juli

Klein rondje gewandeld bij Old Fort Point. Toen we beneden kwamen vertelden mensen dat er 3 zwarte beren bij het water waren!! Dus wij de auto in en zoeken, niet gevonden, omgedraaid en ja hoor! Een moederbeer met 2 kleintjes!! Wat gaaaaaf!! Daarna nog even gezwommen maar we zaten nog steeds met ons hoofd bij de beertjes.

Zondags een zondags dagje gehad. Lekker hangen bij de caravan.

• Dag 57

•5• Kamloops 🚐🌄🔥🍱

1. august 2022, Canada ⋅ ⛅ 27 °C

Maandag 1 augustus - dinsdag 2 augustus

Na Hinton ben ik doorgereden naar Kamloops. Onderweg prachtig uitzicht door de bergen en daarna door prachtige canyons. Met kleine tussenstopjes in een antiek winkeltje en de supermarkt. Ik had 2 kampeerplekjes gevonden net voorbij Kamloops, maar er waren een aantal bosbranden aan de gang. Dus heb ik op een parkeerplaats geslapen. Helemaal prima, heel veel andere campers op dezelfde plek.Læs mere

• Dag 58

•6• Marble Canyon 🚐🏞

2. august 2022, Canada ⋅ ⛅ 23 °C

Dinsdag 2 augustus - woensdag 3 augustus

Tijdens het rijden richting Whistler kwam ik langs een schattig kampeerplekje. Het was lunch tijd dus dit leek mij een prima plekje om even te lunchen. Toen dacht ik. Kan ik ook lekker mn avondeten voor de komende dagen alvast maken, het is lekker weer. En toen dacht ik, kan nog wel even ontspannen en een boekje lezen. En uiteindelijk besloten, ik ga hier gewoon slapen. Dus een plekje gepakt en lekker een middagje en avondje ontspannen gelezen.

Gezien: vogel met zwarte kop en kuif en prachtig blauw lichaam en vleugels - naam: Stellar Jay

• Dag 59

Highway 99 - weg naar Whistler 🚐

3. august 2022, Canada ⋅ ☁️ 14 °C

Woensdag 3 augustus

De snelweg waar ik over reed van Marble Canyon naar Whistler was highway 99. En mijn hemel wat was dat prachtig, dat is een eigen post waard. Na elke bocht wil je wel weer stoppen om weer foto’s te maken. Ondanks het regenachtige weer (wat ook wel wat toevoegt), heb ik echt genoten van deze rit!Læs mere

• Dag 60

•7• Whistler 🚐🏔🛞

4. august 2022, Canada ⋅ 🌧 13 °C

Woensdag 3 augustus, donderdag 4 augustus en vrijdag 5 augustus

Nadat ik was aangekomen in Whistler ben ik naar een gratis kampeerplekje gereden. Bij toeval moest ik mijn auto verplaatsen en kreeg ik de melding ‘low tire’. Dus ik naar buiten en je hoorde een band leeglopen. Meteen googlen en er was in het dorp zelf wel een kampeerplek met net daarbuiten een garage. Dus ik daar voorzichtig heen gereden. Mooie camping, pittig duur wel.. dus lekker lang 2 keer onder de douche gestaan. In de ochtend naar de garage, tasje ingepakt. Een koffietje gedaan op de Olympic plaza en daarna een wandeltour gedaan door Whistler. Het is echt nog een heel jong stadje! Heel leuk gedaan. Toen in de bieb wat administratie gedaan.

Einde dag belden ze dat ze de banden moesten bestellen en ze er de dag erna zouden zijn. Gelukkig was Sharon ook in Whistler aangekomen. Dus kon bij hun op de bank slapen voor een nachtje. Terwijl ik weg liep bij de garage liep er trouwens een beer bij de weg! 😱

De dag erna ben ik naar het museum van de first nations uit dit gebied geweest. Heel interessant hoe zij hier met de natuur omgingen en er gebruik van maakten. Een groot deel van hun cultuur in deze omgeving zijn kano’s. Er zijn hier veel meren, rivieren en ook over de oceaan reisden ze van stam naar stam. Heel interessant. Daarna een kleine wandeling gemaakt rond Lost lake om er vervolgens even te zwemmen (had uiteraard mijn bikini mee ;)), en te zonnen.

Toeeeeen belde de garage. Slecht nieuws. De leverancier had de verkeerde banden geleverd en ze waren dicht in het weekend. Ze hadden de banden zo goed mogelijk gedicht, dus ik kan er mee rijden. Maar liever zsm vervangen. Ze hadden al wel vooruit gebeld voor me, naar wat garages in Squamish, de meesten hadden pas plek of dinsdag of ook de banden pas op dinsdag. Even van slag wel. Er was een gratis slaapplek langs de snelweg, dus ik was daar heen gereden. Lekker gegeten met uitzicht en even tot rust komen. Toen besloten dat ik gewoon lekker 3 dagen in Squamish blijf, daarna 2 daagjes Vancouver en dan pik ik Sharon en Bas op in Vancouver :) en dan kust omhoog, in het noorden bij Vancouver Island de ferry pakken en terug naar beneden rijden. (Is het plan voor nu).

Vandaag: zaterdag: wasdagje, douchen (kan bij dezelfde plek) en ontspannen :)

• Dag 62

•8• Squamish dag 1-3 🚐🏞🚡

6. august 2022, Canada ⋅ ☀️ 23 °C

Vrijdag 5 augustus - dinsdag 9 augustus

Vrijdag op zaterdag geslapen langs de snelweg. Hier stonden ook Mitchell en Kali. Even mee gekletst en zij vertelden over een camping in Squamish waar je voor $10 per nacht kon staan.
    Zaterdag naar een cafe mer wifi, gegoogled en rondgebeld voor een afspraak voor mijn auto, toen een wasje gedaan (hier kon ik ook douchen). Daarna in het park gezeten en gerelaxed.

Zondag weer naar het cafe en met pap gebeld. Toen met de Sea to Sky gondola de berg op en 2 kleine rondjes gewandeld! Het was echt weer prachtig. Toen naar beneden en nog langs de weg bij een picknickplekje gegeten. Toen weer terug naar de camping waar Kali en Mitchell weer stonden! Dus weer lekker gekletst de hele avond haha. Maandag met Kali en Mitchel een kopje koffie gedaan en ontbeten. Daarna nog een rondje gedaan voor boodschappen en bij een hostel langs. Hier had ik gesolliciteerd voor het najaar/de winter en wilde ook even mijn gezicht laten zien. Helaas was er niemand van HR. Maar wel lekker gewandeld. In de avond bij de camping nog bij de rivier gezwommen en in het zonnetje gezeten. Het was pittig koud.

Dinsdag ochtend de auto weggebracht. En douchen en mijn haren wassen bij het zwembad.

• Dag 65

•8• Squamish dag 4 🚐🏞

9. august 2022, Canada ⋅ ☀️ 29 °C

Dinsdag 9 augustus

In de ochtend mijn auto afgegeven voor nieuwe banden. Er was een zwembad in de buurt en daar kon je douchen voor $5.75. Dus daar lekker mijn tijd genomen en haren gewassen. Toen mijn telefoon opgeladen en op de wifi nog met Karin gebeld. Daarna met mn nieuwe bandjes naar Alice Lake gereden en hier de middag doorgebracht. Prachtig meer net boven Squamish. Het park ging om 7 uur dicht, dus naar een uitzichtpunt gereden voor mijn avondeten. Dit uitzichtpunt is schijnbaar het punt om Amerikaanse zeearenden te zien, maar dan natuurlijk pas vanaf november. Door alle zalm die in deze rivier is. Maaaar, ik heb wel een zeehondje gezien! Toen was het wel koud en weer naar de camping gegaan. Morgen (woensdag) een dagje Vancouver :)Læs mere

• Dag 66

•9• Vancouver 🚐💀🌊👯‍♀️🌅

10. august 2022, Canada ⋅ ⛅ 18 °C

Woensdag 10 augustus en donderdag 11 augustus

Om 10 uur in de ochtend had ik in Stanley Park een wandeltour ‘The dark secrets of Stanley Park’. Hele leuke interessante tour. En eens wat anders. Mooi park! En weer eens aan zee! Daarna naar een winkelcentrum wat tijd doden en op de parkeerplaats weer een stoel uitgeklapt. Dit omdat ik donderdags Bas en Sharon op ging halen. In de avond naar de bios geweest, naar de film Thor, Love&Thunder. Daarna naar een parkeerplekje gereden om te gaan slapen.

Toen ik in de ochtend wakker werd, was het prachtig weer en stond ik (schijnbaar) in een prachtig klein haventje. Hier een koffietje en scone gehad en daarna Bas en Sharon opgehaald op de airport (hier moesten ze hun eigen huurauto weer inleveren). Samen nog Vancouver in geweest. Hier nog even bij de stoomklok gekeken en lekker in chinatown gegeten. Daarna naar een strandje (Whyte cliff park), gezwommen en ontspannen. We hadden een ferry naar Nanaimo, Vancouver Island om 22:40 vanaf Horseshoe Bay. Mooie tocht! Helaas was het bijna volle maan dus kon je niet veel sterren zien op het dek, maar nog steeds gaaf.

• Dag 67

•10• Nanaimo 🚐👯‍♀️⛴

11. august 2022, Canada ⋅ 🌙 19 °C

Donderdag 11 augustus op vrijdag 12 augustus
    Jingeplot campground

Om 22:40 hadden we de ferry. Deze was helaas vertraagd, dus uiteindelijk kwamen we rond 00:45 bij de camping aan. De eigenaar zou een briefje ophangen met mijn naam en welk plekje, er hing alleen niks.. dus we zijn maar gewoon de camping op gereden en hebben zelf een plekje gezocht. In de ochtend meteen naar de receptie (ik moest plassen en je had een code nodig om in het toiletgebouw te komen). De man was heel verontschuldigend en blij dat we zelf een plekje hadden gevonden. We hoefden niet te betalen voor de nacht en kregen zelfs douchemuntjes erbij. Heel lief haha.

Daarna langzaam opgestart en onze trip begonnen om langs de oostkust te rijden. Heel raar om weer vooral zee te zien en strandjes. Veel kleine vissersdorpjes. Onze enige stop voor de dag was een marktje waar geiten op het dak zouden staan! En het klopte nog ook. Als dat nog niet top was, hebben we ook een Nederlands winkeltje gevonden!! Eeeeeen een klein beetje drop gekocht en Calve pindakaas uiteraard.

We waren nog best moe van de afgelopen nacht dus op tijd een kampeerplekje zoeken. We waren een beeeetje vergeten dat het weekend was en schijnbaar was het ook nog het laatste weekend van de zomervakantie van de Canadezen. Dus even zoeken maar toen een prachtige camping gevonden in Courtenay: Seal Bay RV Park. Hier blijven we 3 nachtjes.