• Day 5

Jez Itaipu

August 4, 2016 in Brazil ⋅ ☀️ 22 °C

Po še enem zgodnjem vstajanju sem se z lokalnim avtobusom odpravil do jeza Itaipu. Z jezom upravlja skupno podjetje Brazilije in Paragvaja in proizvede 80% celotne elektrike Paragvaja in 17% celotne elektrike Brazilije. Nazivna moč je 14.000 MW. Jez ni le elektrarna ampak je res velik delodajalec na celotnemu območju, veliko vlagajo v izobraževanje, ohranjanje narave (ki so jo uničili) in raziskave. Načrtovana je tudi gradnja univerze, ki pa je trenutno zaustavljena. Celotna zadeva je zelo dobro zastavljena in turistom omogočajo kar nekaj izbire kako in kaj si želijo ogledat. Ko ob tem pomislim na Planico in našo turistično ponudbo me je kar malce sram. Odločil sem se za Panoramsko turo - z avtobusom te peljejo okrog za slabi 2 uri in pokažejo vse kar je zanimivega za videt iz zunanje strani (jez, zajetje, odtočni kanali). Res impresivno. Všeč mi je tudi, da so nekaterim nekdanjim delavcem (do 40.000 jih je bilo največ naenkrat) dali delo kot strokovnim vodičem, ki z zgodbami in informacijami popestrijo ogled. Vsem delavcem, ki pa so pri njih delali "X" let pa omogočijo, da si posadijo svoje spominsko drevo, res lepo :)Read more