Nusa Penida

August 1, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 27 °C

Vanaf Sanur pakken we de boot naar Nusa Penida, een klein eilandje in de buurt van Bali. We huren scooters en gaan op zoek naar ons hotelletje. Onderweg is het al duidelijk dat Nusa Penida een waar paradijsje is. Mooie boompjes, wegen met uitzicht op de zee en overal lachende mensjes. Ons hotel is een paradijsje in een paradijsje: een grote, eigen kamer mét badkamer. En als extra bonus zijn er ook hier allemaal boompjes en plantjes, zodat het er naar Zuid-Frankrijk ruikt. Klein minpunt: we hebben alleen koud water.

Eenmaal ingecheckt maken we jacht op het eerste strand. Hoewel dat maar tien kilometer rijden is, stoppen we onderweg bij een restaurantje. Want tsja, het uitzicht. En ach, we zouden ook nog wel wat kunnen eten. Als we dan eindelijk bij het strand aankomen, valt ook dat niet tegen. En op de terugweg zien we wéér een restaurantje waar het uitzicht ons overhaalt. We gaan pas weg als het helemaal donker is, ondanks ons voornemen om voor het donker thuis te zijn. Dit omdat er ineens een waterval uit de lucht kwam vallen. (Geen zorgen mam, we reden heel voorzichtig. )

Voor de lezers onder de dertig: kijk vooral eventjes naar de geweldige ex on the beach foto. Morgen volgt er een van Fieke.