Satellite
Show on map
  • Day 7

    Nusa Penida

    August 5, 2018 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

    We zijn best wel te spreken over dit eiland en dus halen we ons duikbrevet maar hier: vier dagen lang plezier. De eerste dag is alleen theorie. Daar ging mijn studiehartje natuurlijk wat harder van kloppen. Met enige trots kan ik daarover mededelen dat Doris nog nooit een student had die zo weinig fouten maakte op de toets. Fieke heeft me daarover al uitgelachen. Dag twee brachten we door in het zwembad en dag drie en vier in Het Open Water. Lekker spelen en visjes kijken. En chillen op het strand wanneer we klaar waren.

    Duiken mag dan onze hoofdactiviteit zijn, eten komt op een terechte tweede plaats. We hebben zelfs onze vaste tentjes. Meervoud, want er zijn overal tentjes voor. "Gaan we vandaag naar Het Dure Ontbijttentje of naar Het Goedkope Ontbijttentje?" is een van de eerste dingen die ik vraag als de wekker gaat. Avondeten doen we steevast bij Warung Lonto, maar af en toe bij de Krusty Krab, een restaurantje volledig in SpongeBobstijl. Ja, dat is flauw, maar wie wil er nou niet in Bikinibroek eten nadat 'ie gedoken heeft?

    Dan zijn er nog De Aardbevingen. Die zou ik bijna vergeten met ons zorgeloze leventje. Maar moeders heeft ons op het hart gedrukt te melden dat het goed met ons gaat, want Het Publiek is bezorgd. Dus bij deze: wij zijn ongedeerd. We hebben de grond hier af en toe voelen schudden en dat was best een sensatie en een beetje angstig. Maar er gaat niets kapot, behalve één keer een paar glazen.
    Read more