Satellite
Show on map
  • Day 16

    Lovina

    August 14, 2018 in Indonesia ⋅ 🌬 28 °C

    Al scooterend zetten we onze trip voort naar Lovina. Wisten jullie dat Lotte vroeger helemaal leip werd van dolfijnen? Nou dat was dus zo en dus moesten wij een dolfijnentrip boeken. Verrassend en fascinerend zijn die diertjes, je leeft helemaal op als je die baby’s boven het water ziet kunstelen.

    ‘s Avonds sprongen Lot en ik met een zaklamp en snorkelmateriaal van de boot om plankton te spotten. Extreem bang was ik, maar gelukkig mochten we de bootsman volgen die veel sneller was met flippers aan en mocht ik zijn handje vasthouden. We zagen niet veel bijzonders en kwamen er bij de boot pas achter dat je de plankton zag glitteren als je zelf bewoog. Als blije hondjes spartelden we in het rond, waarbij Lotte nog wat extra vriendjes maakte van haar eigen soort; kwallen.

    Zodra we het gevoel kregen dat we in een toeristtrap waren getuimeld, ging het bootsmannetje ons ‘the real Bali-life’ showen. Dat was een kampvuur, een maaltijd voor 4 personen verdelen over 10 en Arak schenken (smerig lokaal goedje). Ondanks we al hadden gegeten, hebben we natuurlijk onze rechtmatige portie opgeëist. En wat is een kampvuur zonder gitaarmuziek? De avond was helemaal af toen er een jongen aanschoof die eigenlijk wilde chillen na zijn live optreden. Mja, wij hebben liever gezellig gepingel dan die te luide boombox met slechte muziek.

    Misschien klink ik als een oud wijf, maar ik ben nou eenmaal bang in het donker en ik hou van zwijmelmuziek. Je snapt natuurlijk wel dat die overnachting in een gezamenlijke boomhut best spannend was voor mij, maar gelukkig heb ik mijn kleine zusje bij.
    Read more