• Day 98

Ubud - dag 3

January 30, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 29 °C

Deze ochtend hadden we onze wekker goed vroeg gezet. Om kwart na 6 gingen we opstaan om nog een mooie wandeling te gaan doen. We gingen zo vroeg gaan om de hitte te vermijden. Maar toen de wekker afging keken we een keer naar elkaar en draaiden we ons nog een keer om. De wandeling zal voor een andere keer zijn. 😜

Een andere reden waarom we zo vroeg wouden gaan wandelen, was dat we een wellnes behandeling hadden om 11u. Na een wederom lekker ontbijtje op ons terras maakten we ons klaar. We werden verwend met een massage van een uur, gevolgd door een lichaamsscrub en daarna nog een yoghurtmasker voor het lichaam. Als afsluiter was er nog een bad gevuld met bloemblaadjes. Dit was best wel mooi en leuk om eens te doen. We kwamen volledig ontspannen buiten, maar begonnen direct te zweten, want het was een bloedhete dag.

We vonden een resto in de buurt en dronken huisgemaakte kombucha, heel lekker. Tat at een halloumi hamburger met een zwart broodje gemaakt van kokosnoot en houtskool. Steven nam de wrap versie. Ubud heeft zo veel leuke restaurants dat je altijd iets nieuws en origineel vindt. Heel leuk voor twee fodies gelijk ons twee.

In de namiddag namen we een dip in het zwembad. Dit deed extra goed door de hitte. Hierna genoten we nog van een pintje op ons terras. De activiteit van de namiddag was voornamelijk lezen.

Na wederom een heerlijke maaltijd; Tat een mediterraanse schotel en Steven kip op zijn Balinese, was het tijd voor een dessertje! Natuurlijk kozen we weer voor een ijsje, maar deze keer een met speciale smaken. We kozen namelijk voor durian, houtskool-bamboo-vanille en mango. Het was nog een lekkere combinatie, al was Steven niet echt fan van de houtskool die tussen zijn tanden knarste. Letterlijk kippenvel!😜

Als afsluiter van de avond was het tijd voor wat cultuur. We woonden een traditioneel Balinees dansoptreden bij. Dit was heel leuk. Alle dansers droegen mooie kostuums en de focus van de danspassen lag vooral op de voeten, handen en ogen. Er zat ook een verhaal in met enge monsters en een aapje. 😜 Het was een speciale belevenis.