Satellite
Show on map
  • Day 11

    VENDÔME

    May 2, 2023 in France ⋅ ☀️ 18 °C

    Omdat ik gisteren aan het maximaal aantal foto's van de dag zat, vandaag nog een foto van die kathedraal in Chartres. Hierop is duidelijk te zien dat de beide torens verschillen van bouw, waarom? Ik weet het niet.
    Vanochtend om 07.30 uur paraat, ik wil maximaal gebruik van de dag. Als eerste richtte ik me op de stad Chateudun en afhankelijk van de tijd van aankomst zou ik dan doorrijden naar Vendôme. Het was al na tweeën en ik wilde toch echt wat extra kilometers maken maar besefte ook dat ik behoorlijk aan de bak moest. Er zaten op het traject van vandaag wat meer vlakke stukken en daar heb ik extra vaart gezet, vergeet niet bergen en dalen waren er ook... Onderweg ben ik NL- Mark nog 3 keer tegen gekomen en dan lachen we hoe dat weer mogelijk is. Nee samen rijden is geen optie want hij heeft een ander ritme maar hij rijdt anders naar Santiago toe en zo kan het verkeren..
    Vandaag ook voor het eerst alleen de korte mouwen aan en gesmeerd. Genoten van landschap en de bijzondere monumenten onderweg. Vandaag de eerste wandelaars met schelp gezien. De kastelen en bijzondere panden, wat zijn het er veel. De Fransen hadden het hoog in hun bol. Nu staat er ook veel leeg omdat het onderhoud door de eigenaar niet opgebracht kan worden.
    De een na laatste foto is van een monumentale kerk van St Jacobus in Vendôme. Dit keer een kleiner verhaaltje, het licht gaat uit.... (bij mij) welterusten en tot morgen. Op naar Tours en/of daar voorbij zou Buzz lightyear zeggen.... 😀
    Read more