Lyxresa

October 20, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 11 °C

Att resa i business class är för oss en helt ny, och klart behaglig, upplevelse. Man får sova (ovanligt bra) i horisontalläge, kan äta och dricka nästan hela tiden (vilket kroppen inte direkt skulle gilla) och blir uppassad av trevlig personal.

Resan startade inte på det allra bästa sättet. När vi checkade in hemma kom vi halvvägs i incheckningen och sedan blev det ’technical error’ och vi kom inte vidare (säkert ett gammalt stordatorsystem bakom). Vi försökte flera ggr men ’icke sa Nicke’.
    Efter en mestadels ’goddag yxskaft’-chat med supporten satte vi vårt hopp till incheckningen på Arlanda. I går morse kom dessutom ett sms som visade att vi på sträckan Dubai-Adelaide (12 timmar) skulle sitta långt från varandra. Oacceptabelt!
    Incheckningen på Arlanda beklagade och hänvisade oss till Dubai. Service center i Dubai beklagade, skulle göra sitt bästa för att lösa problemet men hänvisade oss till boarding desk. Där mötte vi den första ovänliga personen. Han ville inte tillstå att det var Emirates fel, det fanns inga tomma stolar och att uppgradera oss till första klass var bortom all diskussion. Efter stor klagolåt från oss, med stöd från reseledaren, kunde han tänka sig att fråga en dam om hon kunde byta plats med en av oss. JA - det kunde hon så nu sitter vi här och myser tillsammans.